Melding itgeneor300 bij openen Get My Report

Bij het openen van Get My Report krijg ik meteen de melding:

itgeneor300

Als ik de administratie van een andere klant toevoeg in de appmachtigingen in Exact Online krijg ik een itgeneor301.

Hoe kom ik in Get My Report?

In de huidige versie van Get My Report wordt per abuis niet de tekst van de foutmelding afgedrukt. Die had moeten luiden:

An Exact Online subscription must have at least one active company within the subscription.
Please first create an initial Exact Online company within the subscription, make sure access on the company is granted to this app and then connect again.

Voor een juiste licentiecontrole is het nodig om de abonnementhouder te achterhalen. Hiervoor is het nodig om tenminste één administratie te kunnen uitlezen die hoort bij de abonnementhouder. Bij ondernemers is dit altijd meteen geregeld: de abonnementhouder heeft per definitie alleen zijn eigen administraties. Voor accountants ligt dit complexer: als in Exact Online alleen appmachtigingen verstrekt worden op administraties van zelfboekende ondernemers via zogenaamde “division scoping” dan kan de licentiecontrole niet uitgevoerd worden.

De oplossing is om tenminste één interne administratie in de appmachtigingen op te nemen. Instructies hiervoor zijn te vinden bij Exact Online of op:

De meest eenvoudige accountancy-abonnementen kennen geen interne administraties. Aangezien die abonnementen ook geen API-toegang hebben is het eerst nodig om een uitgebreider accountancy-abonnement te gebruiken.

In het algemeen raden we aan om altijd alle administraties te koppelen waar een gebruiker rechten op heeft. Deze zogenaamde “division scoping” werkt niet altijd optimaal en leidt tot veel vragen van gebruikers. Na overgang van Get My Report op Invantive Cloud zal dit ook vereist worden.

In de volgende versie van Get My Report zal de volledige tekst van de foutmelding getoond worden.