Mollie data ververst niet

Ik heb zojuist de Mollie-database geïnstalleerd. Echter, krijg ik niet de nieuwste data te zien.

Mijn Mollie-account geeft dit aan:

Terwijl mijn Power BI-dashboard alleen de records aangeeft t/m 9 maart. Het ligt niet aan de datumselectie, want daar is 3/11/2024 niet beschikbaar aangezien die data er niet is.

Verder heb ik alles al een paar keer ververst, maar dat helpt niet.

De caching van Invantive Cloud geleegd, maar dat werkt ook niet.

En als ik via de Mollie-API een lijst met betalingen ophaal dan staan die laatste twee payments er wel netjes tussen.

Ik hoor graag hoe/waar dit aan ligt!

Advies is om de cache instellingen te controleren zoals beschreven in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI.

Berekening Cache Levensduur

De huidige ingestelde waardes zijn:

  • 30 seconden voor HTTP Disk Cache Maximum Leeftijd
  • 57600 seconden voor Bridge Response Cache Maximum Leeftijd

Deze worden naar boven afgerond volgens de instellingen bij de overeenkomst. Die kunt u opvragen door naar “Overeenkomsten” te gaan en de overeenkomst te kiezen. Doorklik naar de soort overeenkomst leidt naar een pagina met eigenschappen. Onder het kopje “Metrics” vindt u “Maximum cache lifetime for Bridge Online in seconds for OLAP requests” met een waarde van 3600 seconden.

Na afronding zijn de geldige waardes dus:

  • 3600 seconden voor HTTP Disk Cache Maximum Leeftijd
  • 57600 seconden voor Bridge Response Cache Maximum Leeftijd

Dit betekent dat (tot een reset wordt uitgevoerd) het antwoord volgens de grootste van deze twee zal opgewekt worden, zijnde 16 uur (57600 seconden).

Daadwerkelijk Gebruikt

Het is niet bekend welk verzoek-ID (zie Bridge Online Monitoring Details) deze data afkomstig uit is. Waarschijnlijk betreft dit de Mollie.V2.Payments@mle-tabel.

De meest recente download hiervan is NIET uit cache en retourneert 45 rijen.

Het is voor ons niet mogelijk om in de data te kijken.

Verzoek

Kunt u een geanonimiseerde schermafdruk toevoegen van Bridge Online Monitoring met het verzoek-ID zichtbaar dat hoort bij uw dataset, evenals de URL en de begin/eindtijd (zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring)?

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.