OData - Bridge-online.cloud doet het niet meer met Power BI: itgenboe161

Sinds gister ochtend kunnen wij niet meer de teamleader data in Power BI refreshen. Ook is het niet meer mogelijk om de link van Odata te openen. Door een nieuwe database en ook nieuwe link te generen. Deze doet het dan eventjes totdat het meer gebruikt wordt en dan komt het zelfde probleem weer naar boven. Het kan zijn dat de Load misschien te groot is, maar het is nodig om de gehele dataset te kunnen refreshen.

Is hier een oplossing voor te vinden?

Is er een melding zichtbaar in Invantive Bridge Online Monitoring (zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring)?

Zo ja, welke?

Is het mogelijk om een geanonimiseerde schermafdruk met wel de volledige blauwe titelbalk zichtbaar toe te voegen?

Zie afbeelding, heeft te maken met de Query die Power BI verstuurd, maar wij hebben alle gegevens nodig van alle Teamleader tabellen.

Melding:

itgenboe161
De gegevensdownload werd geannuleerd na 4 minuten, 16 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker.
Optimaliseer uw query zoals beschreven op …
Voer de query vervolgens opnieuw uit.

Request: 800002e5-1001-2100-b63f-84710c7967bb

Om itgenboe161-meldingen te vermijden zijn tussen juli 2022 en mei 2024 veel verbeteringen doorgevoerd. Echter, gezien de specifieke tijd van 4 minuten en 16 seconden kan in dit geval ook de foutoorzaak zitten in het samenspel tussen queries in Power Query.

Advies is om te proberen het probleem te reproduceren in een apart Power BI-dashboard.

Als het dan niet optreedt, dan is advies om de complexiteit van het oorspronkelijke dashboard te verlagen tot hoogstens enkele tientallen queries in Power Query en/of gebruik te maken van shared data sets in de Power BI Service.