OData: Kan de vereiste nettoladingsinformatie niet detecteren

Ik probeer via Dataflows en Power BI Desktop om gegevens uit Teamleader op te halen. Ik krijg echter op beiden de foutmelding:

image

Kan geen verbinding maken
Er is een fout opgetreden tijdens het verbinden.
Details: OData: Kan de vereiste nettoladinginformatie niet detecteren.

Hoe kan ik dit probleem oplossen of analyseren?

Dit is geen reguliere fout. Normaliter zou het nog kunnen dat het komt door een bug in dataflows: In Power BI Robaws connector: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host.

Maar als ook optreedt op de Power BI desktopversie, dan ligt het probleem dichter bij de Invantive Bridge Online servers.

Op dit moment is er geen bekende storing, zie ook https://status.invantive.com.

Geadviseerd stappenplan:

  • Het handigste is om het tijdstip van de foutmelding nauwkeurig te noteren en welke actie uitgevoerd werd, zoals welke tabel opgehaald werd uit welke database.
  • Ga naar Systeemberichten en zoek naar meldingen met een tijdstip omstreeks de genoteerde tijd. Klik op de regel voor meer details.
  • Ga naar Invantive Bridge Online monitoring en zoek daar naar de verzoeken die uitgevoerd werden door de gebruikte user omstreeks de genoteerde tijd. Klik op de regel voor meer details.

De Systeemberichten op Invantive Cloud bevatten veel details en kritisch gelezen geeft het vaak een hint wat er mis gaat:

Ook de Invantive Bridge Online monitor bevat details om de analyse te ondersteunen:

Ook Invantive App Online heeft een vergelijkbare monitor, maar die wordt alleen gebruikt voor custom web sites en niet voor OData.

Vul dit topic aan met de informatie na verwijdering van persoonlijke en vertrouwelijke bedrijfsgegevens en bel indien nodig met Invantive support op +31 88 00 26 599.

Ik probeer het vandaag (zonder wijziging) en ineens werkt het… Het lijkt wel IT! :wink:

Ik houd het in de gaten.

OK, soms lijkt het dat wel ;-). De plek van de monitoring en systeemberichten is in ieder geval nu bekend mocht opnieuw optreden.