Ophalen datatabel 500.000 regels

Hi,

Ik vroeg mij af hoe lang het gemiddeld hoort te duren voordat een tabel van ongeveer 500.000 regels is opgehaald uit de invantive cloud. Toen ben ik naar de prestaties gaan zoeken en toen vond ik een overzicht met daarin de laadsnelheid. Is het gebruikelijk dat het zo laag ligt (zie afb)? Wat zouden oorzaken en oplossingen kunnen zijn voor dit probleem?

De metingen die getoond worden zijn voor een groot gedeelte afhankelijk van de snelheid van het systeem erachter.

Het ophalen van 500.000 rijen bij Exact Online bijvoorbeeld kan gemakkelijk 15-20 minuten duren bij het gebruik van een *Bulk tabel, zoals SalesInvoiceLinesBulk. De ‘gewone’ tabellen, zoals SalesInvoiceLines halen slechts 60 rijen op per pagina en kan meer dan een uur duren voor dezelfde hoeveelheid data. De *Incremental tabellen maken gebruik van de sync API, en zijn aanzienlijk sneller. Een volledig nieuwe set ophalen aan de kant van Exact Online is nog steeds even langzaam (15-20 minuten), maar als alleen bijgewerkte rijen opgehaald hoeven worden aan onze kant kan het een stuk sneller gaan, binnen enkele minuten.

Voor overige platformen is het erg afhankelijk van de specifieke implementatie hoe snel de API’s zijn en dus hoe lang de verwerkingstijd aan de kant van Invantive is. Er is geen algemene regel voor het vaststellen van het aantal rijen per seconde.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.