Optimaliseren refresh in Power-BI?

In ons Power BI data warehouse lees ik de data in van TeamLeader uit met een OData4 connector naar de Invantive Cloud. Het volledige model bestaat uit een 20-tal tabellen.

Nu valt het me op dat als ik de data in de tabellen één per één actualiseer de performantie uitstekend is: zelf voor de grootste tabel wordt de data opgeladen in minder dan 10 seconden. Kortom als ik dit tabel per tabel doe - wat helaas alleen manueel kan - dan is alle data in het model geactualiseerd in een paar minuten.

Als ik echter een refresh lanceer voor het volledige model dan duurt dit minstens een uur vooraleer ik resultaat krijg. Is dit te wijten aan het feit dat alles in parallel opgestart wordt (alle tabellen blijven in de status “loading data in the model …” staan) ? En indien ja, zijn er mogelijkheden om dit te optimaliseren ?

Het probleem is niet bekend.

Het ophalen in parallel zal de verwerkingssnelheid niet vertragen. De maximale mate van parallellisme is een eigenschap van het abonnement en vaak tussen de 4 en de 16.

Teamleader kent meerdere rate limits op V1 en V2. Parallel laden is dan mogelijk, maar niet significant sneller omdat het totale aantal verzoeken per minuut hetzelfde blijft.

Om de vinger te leggen op dit sneller laden is aan te raden om in Invantive Bridge Online Monitoring te kijken gedurende de import van Teamleader in Power BI. De verzoeken zijn daar allen te vinden en door er op te klikken zijn ook de onderliggende details beschikbaar.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.