Optimize speed of TicketConversations view?

Ik kon met de incrementele tickets in een zeer aanvaardbare tijd 150.000 tickets binnenhalen in Power BI. Ik zou echter ook het aantal interacties binnen één ticket willen kunnen tellen, en daarvoor heb ik m.i. de TicketConversations nodig.

Deze view lijkt een stuk trager te laden: na 15 minuten zijn er nauwelijks 1.500 rijen opgehaald (volgens de monitor), terwijl er meerdere conversaties per ticket zijn dus zeker meer dan 150K.

Ik probeerde reeds om via een OData-$select het aantal velden te limiteren, maar dat schijnt niet echt te helpen.

Is er ergens een mogelijkheid om dit in de toekomst te versnellen, of zal het gewoon onmogelijk zijn om te kunnen rapporteren op het aantal conversaties voor een database van dergelijke omvang in Freshdesk?

Het vaker tellen van de interacties op tickets is efficienter mogelijk afhankelijk van de vereiste nauwkeurigheid, maar zal een stuk codering vereisen om de werking te versnellen.

Voor eenmalig gebruik zal dit nooit sneller kunnen, voor herhaald gebruik wel.

Advies is om hierbij een consultant te betrekken of een van de meer ervaren Invantive-partners.

Daarnaast is advies om te controleren dat het gebruikte Freshdesk-plan voldoende hoge limieten kent qua API-gebruik. Het gebruik is terug te zien in het scherm “Sessie I/O’s” op Invantive Cloud of SessionIOs@DataDictionary-tabel op de on-premises producten.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.