lbn
#1
Bij het draaien van een refresh via Power BI Service krijgen wij momenteel deze error.
Processing error: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation.
Vervolgens zie ik in de System Messages het volgende:
itgenboe242
The data download was cancelled after 8 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface.
Als ik op deze meldingen klik, zie ik dat het de TransactionsLinesIncremental-tabel betreft:
Buiten de timeout error ontvangen wij ook geregeld deze error:
Tevens dezelfde foutmeldingen als in de System Messages.
Bij het verversen van andere datasets hebben wij dit probleem niet. Is dit een bekend probleem of doen we iets fout?
forums
#3
Dit probleem is gelijkend op een generiek probleem momenteel zoals beschreven in PowerBI.com Service OData-download issue: "An existing connection was forcibly closed by the remote host.". Echter, de verdwenen PowerBI-client treedt heel erg snel al op.
Enkele vragen om beeld duidelijker te krijgen:
- Om hoeveel rijen gaat het?
- Om hoeveel administraties?
- Biedt de lijst van suggesties bij Probleem 1 soelaas?
- Is er een voorbeeld van de request ID uit Bridge Online Monitoring (zichtbaar in de titelbalk bij het doorklikken) t.b.v. analyse?
lbn
#4
Dank voor de reactie.
- Het gaat om circa 100.000 rijen.
- Enkele administratie
- De optimalisatie is reeds ingeschakeld. Het splitsen of gebruiken van een tussenstation hebben niet de voorkeur, maar bieden wellicht uitkomst.
- Zeker! Zie hieronder:
Indien meer IDs benodigd zijn, laat het dan gerust weten.
Ik zou graag nog horen wat nu het definitieve advies is.
Bij voorbaat dank!
lbn
#5
Graag nog reactie t.a.v. bovenstaande.