Power BI stuck on "waiting for bridge online"

Sinds een aantal weken heb ik last van het feit dat de koppeling tussen Power BI / Bridge Online traag reageerd, kan 30+ min duren voordat er data uit specifieke tabellen word ingeladen.

Het valt mij op dat als ik er bijvoorbeeld voor kies (in Power BI) om alleen de tabel salesorderlines te refreshen in jullie logging (diagnostiek) te zien is dat alsnog alle tabellen worden doorlopen door de tool d.m.v.:

Handling OData URL: te laden tabel

Is er wellicht een oplossing voor het traag reageren ( “waiting for bridge online”) te verhelpen?

Update: Het lijkt erop dat dit zich niet voordoet als alle tabellen ineens gerefreshed worden in Power BI dmv de refresh knop. Zodra ik tabellen ga filteren in de Query Editor en vervolgens deze query changes wil doorvoeren doet dit probleem zich voor. (Alle tabellen laden is vele malen sneller)

Dit is geen bekend probleem. Kun je eventueel een specifiek stappenplan dat het probleem opwekt beschrijven? Ik kom niet helemaal uit de tekst.

In welke product en waar zie je “Waiting for bridge online” staan? Ik herken de tekst niet. Een plaatje is welkom.

Speelt dit probleem nog? Is er een plaatje of iets dergelijks beschikbaar; ik snap de probleemomschrijving nog niet.

Sorry voor de late reactie. Het lijkt erop dat het probleem niet meer speelt en het zichzelf opgelost heeft.