SalesInvoiceLinesIncremental uit Exact naar Excel downloaden niet

Ik ondervind problemen bij het importeren van data uit Invantive Cloud Online naar Excel via Power Query. De dataoverdracht stagneert consequent bij 11.2 MB, ongeacht het tijdstip waarop ik de importpoging onderneem.

Bij het controleren van de de requests valt het op dat de verzoeken voor het ophalen van gegevens langdurig in de status ‘gegevens ophalen’ blijven staan, en vervolgens falen. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

image

Melding:

itgenboe147
Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 10 minuten, 0 seconden, waarschijnlijk vanwege een ontbrekende of onjuiste geconfigureerde time-out in de Power BI- of Power Query-query.

Advies is om time-out instellingen te verhogen zoals uitgelegd in Vermijd time-out fout bij Power BI OData download.

Hou er rekening mee dat het ophalen van *Incremental-tabellen bij een reload lang kan duren. Ga uit van bijvoorbeeld 5 seconden per 1.000 regels. De aantallen zijn af te schatten via Get My Report zoals beschreven in:

Tussentijds is de voortgang te volgen via bijvoorbeeld het scherm Sessie I/O’s.

Na de aanpassingen in de queries, blijven de waardes nog steeds vast hangen op 11.2 MB. Dus het lijkt niet te werken.

Hoe kan ik dit probleem verder onderzoeken/oplossen?

Mogelijk is een oplossing onderweg, zie Intermittent broken downloads on *Incremental-Exact Online tables.

Er is een nieuwe release in productie genomen die de meeste of alle directe annuleringen en eindeloze downloads van *Incremental tabellen op Exact Online zou moeten oplossen. Zie Intermittent broken downloads on *Incremental-Exact Online tables voor meer informatie.

De nieuwe release lijkt niet te werken voor mij. De query laad nog steeds niet verder dan 11.2 MB.

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk toe te voegen van dit request uit Invantive Bridge Online Monitoring, inclusief zichtbare (blauwe) titelbalk?

Zeker. Zie onderstaand.

Alvast bedankt!

Dank voor de aanvulling. Een verfijning is zojuist in productie genomen, die dit probleem ook zou moeten oplossen.

Lukt het nu wel consistent goed?

De dataontsluiting lijkt nog steeds niet goed te verlopen. Hij blijft nog steeds vasthangen op 11.2MB?

De request in Invantive Bridge online monitoring ziet er wel anders uit. Zie het bijgevoegde screenshot. De laatste response is op 09.43 UTC, terwijl het screenshot is gemaakt op 10:35 UTC. Hierop zie ik al langer dan 3 kwartier geen voortgang in de dataonsluiting.

Analyse van deze melding heeft geen oorzaak kunnen achterhalen. Graag nogmaals proberen. Mocht het probleem zich consistent voordoen, dan graag melden.

Mocht het probleem optreden, neem dan alstublieft contact op met uw vaste contactpersoon. Onderbreek de download niet, dan maken we direct een analyse.

Het probleem is nogmaals opgetreden, maar nu met request ID “0HN2KUAU14661:00000002”.

Een live onderzoek is gestart naar de oorzaak.

Gezien het aanhoudende karakter van dit probleem bij een deel van de gebruikers en de uitermate vervelende invloed bij optreden zal de voortgang voor dit probleem bijgehouden worden op Problemen bij geannuleerde downloads en/of downloads die blijven hangen.

Het wordt behandeld als de hoogste prioriteit totdat de kans van optreden significant verlaagd is.

Via het “belletje” op het koppelde artikel kunt u zich daar abonneeren om automatisch eventuele updates te ontvangen.