Simplicate uren eindigt vroegtijdig bij 64.174 rijen met itgenboe161

Sinds woensdagavond 10 juni loopt Power BI Service vast bij mijn Gegevensstroom uren. Daarvoor werkte het uitstekend. Na 11 minuten waren alle rijen ingelezen.

Nu stopt het inlezen na 64.174 rijen. En een half uur later stopt het inlezen.
Wat is er aan de hand?

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom.

Request ID: 0HN52KGJ5N3RQ:00000002

itgenboe161
De gegevensdownload werd geannuleerd na 26 minuten, 29 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker.
Optimaliseer uw query zoals beschreven op https://go.invnative.com/nl/power-bi-tuning

Uitgaande van 60 API-calls per 58 seconden en een paginagrootte van 100 rijen per pagina is de minimale duur goed 11 minuten. Na deze tijd is de download opgeleverd met als laatste melding om 21:34:25.527:

Column chaining with alias ‘t’ returned 64,174 rows from sources by combining the list of columns into a wider column list.

Na goed 16 minuten later is volgens de registratie de download afgebroken door PowerBI.com de download afbrak.

Treedt dit probleem ook op als u vanuit Power BI Desktop of curl direct via een OData-verzoek de gegevens ophaalt?

Vanuit PBI Desktop de urentabel vers-laden via Invantive gaat wel goed 64.239 regels compleet. Ik noem dit even (A).

Als ik vervolgens de Dataflow (D) laat verversen (doet hij vanuit Cache) gaat dat goed.

Als ik een paar uur later (dus niet vanuit cache) de gepubliceerde (A) , dus niet via Dataflow, automatisch laat verversen in PBI-Service is dat compleet in 20 minuten klaar. Dus dit mechanisme doet het wel goed.

Het probleem is dus dat in Dataflow het vers-laden (dus niet vanuit cache) vastloopt op het eind van de rit sinds donderdagavond .

Met andere dataflows naar Simplicate met veel kleinere tabellen is er geen probleem. Alleen met de urentabel.

Uit de logging is op te maken dat de dataset volledig wordt samengesteld en aangeboden, maar dat de consument (in deze Dataflow) geen data meer ophaalt en na circa een kwartier van inactiviteit afbreekt.

Aangezien dit probleem vanuit Power BI Desktop niet optreedt, is dit mogelijk een interne bug of apart gedrag in Dataflow waarvoor geen workaround bekend is.

Advies is om de download te herhalen totdat hij slaagt.

Mocht probleem vaker optreden dan helpt mogelijkerwijs ook een overgang naar Power BI Premium per User. Sommige gebruikers rapporteren hierbij een stabielere downloadervaring.

Een alternatief is om een supportticket bij Microsoft te openen, maar de ervaring leert dat dit zelfs voor Microsoft-partners een langdurige en moeizame route is.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.