Sinds toevoegen van custom fields error: The '...' column does not exist in the rowset

Sinds het toevoegen van custom fields in onze Teamleader, lukt onze sync met Power BI niet meer. We krijgen volgende error. Hoe kunnen we dit oplossen?

{
  "error":{
    "code":"ModelRefresh_ShortMessage_ProcessingError",
    "pbi.error":{
      "code":"ModelRefresh_ShortMessage_ProcessingError",
      "details":[
        {
          "code":"ModelRefresh_DataSourceErrorLabel",
          "detail":{
            "type":1,
            "value":"The '<oii>c_custom_status<\/oii>' column does not exist in the rowset. Table: Teamleader V2 Projects@tlr."
          }
        },
        {
          "code":"ClusterUriText",
          "detail":{
            "type":1,
            "value":"[WABI-WEST-EUROPE-F-PRIMARY-redirect.analysis.windows.net](http://wabi-west-europe-f-primary-redirect.analysis.windows.net/)"
          }
        },
        {
          "code":"ActivityIdText",
          "detail":{
            "type":1,
            "value":"af72b0cb-79eb-4ecb-93b0-db122d6fffae"
          }
        },
        {
          "code":"RequestIdText",
          "detail":{
            "type":1,
            "value":"dd0a2f02-265c-f5b0-d28b-f9dce30b65d2"
          }
        },
        {
          "code":"TimestampText",
          "detail":{
            "type":1,
            "value":"2025-03-16 19:30:26Z"
          }
        }
      ],
      "exceptionCulprit":1
    }
  }
}

Dit betreft een foutmelding aan de zijde van Power BI omdat de dataset en de metadata niet overeenstemmen. Op Invantive Cloud zelf treden voor zover bekend geen foutmeldingen op.

Mogelijk heeft u het EDM-datamodel nog niet opnieuw ingesteld.

Waarschijnlijk is een uitbreiding van de Teamleader Focus-tabellen en/of kolommen de oorzaak van de foutmelding: Power BI c.s. krijgen via een zogenaamde EDM-model de metadata bestaande uit tabellen en kolommen aangeleverd. T.b.v. betere prestaties wordt telkens hetzelfde EDM-model teruggegeven en elke paar dagen opnieuw berekend. De aanwezigheid van nieuwe kolommen in de data t.o.v. de metadata is blijkbaar een fatale fout.

U kunt hiervoor op Bridge Online aanmelden en in het menu rechtsboven kiezen voor “Cache reset”.

Gelieve daarna de download nogmaals te proberen.