Twinfield BudgetByProfitAndLoss: Gegevens op hoofdniveau zijn ongeldig

De budgetten lijken in de Invantive Twinfield Connector lijken niet meer te werken in Query Tool 20.0.145. De code:

select * 
from   Twinfield.Twinfield.BudgetByProfitAndLoss('administratie', 'budgetnaam')

Komt uit op:

itgenclr026: Gegevens op hoofdniveau zijn ongeldig. Regel 1, positie 1.

De administratie en budgetnaam kloppen. De foutmelding treedt ook op bij automatisch gevulde velden:

select * 
from   Twinfield.Twinfield.Budgets b
join   Twinfield.Twinfield.BudgetByProfitAndLoss(b.COMPANY_CODE, b.CODE)

Wat gaat er mis?

Logging: Anmelden

De itgenclr026 geeft aan dat er ongeldige XML terugkomt uit de Twinfield API server; hiervoor gebruikt Invantive SQL in dit geval BudgetService Service.

De budget service is een afwijkende eend in de bijt bij Twinfield API server. Vermoedelijk geeft de Twinfield server een foutmelding terug in een ander formaat dan verwacht.

Uitsluitend via de forums is dit een lastige om te benaderen. Eventueel kan overwogen met de BETA van Query Tool dit nogmaals te draaien en de call data te bekijken zoals beschreven in Collect Native Platform Call Data. Verwachting is echter dat onze development toegang nodig heeft tot deze specifieke omgeving om het probleem te analyseren. Verzoek daarom om via een beveiligd kanaal aanmeldgegevens te delen.

De response die volgens mij de fout geeft is de Inbound response:

{ "statusCode": 500, "message": "Internal server error", "activityId": "xxxxxxxx-xxxx-Mxxx-Nxxx-xxxxxxxxxxxx" }

Ik zal via een ander kanaal even terugkomen met de niet-geanonimiseerde informatie.

Dank. Dit is een server error vanuit de Twinfield API server. Helaas zijn de foutmeldingen vanuit Twinfield niet altijd even duidelijk wat er fout gaat en/of wat de geadviseerde volgende stap is. We zullen een reproductiescenario maken en dat indienen bij Twinfield support om te achterhalen wat de echte foutmelding is. Dit kan langere tijd duren.

In ieder geval in de volgende BETA-release van Invantive SQL zal de onderliggende fout sneller zichtbaar worden; dat scheelt doorlooptijd.

Mocht de native call log volledig voorhanden zijn, gelieve die dan ook aan te leveren via de veilige verbinding. Dat maakt het eenvoudiger en sneller om juist in te dienen bij Twinfield.

Zojuist voor een klant alle tabellen doorgeladen. Er komt nog een foutmelding: bij cheques.

select /*+ ods(true, interval '0 seconds') */ * 
from   Cheques;

De native inbound geeft:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><soap:Envelope xmlns:soap="http://www.w3.org/2003/05/soap-envelope" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"><soap:Body><soap:Fault><soap:Code><soap:Value>soap:Receiver</soap:Value></soap:Code><soap:Reason><soap:Text xml:lang="en">Server was unable to process request. ---&gt; Invalid name character in 'http://www.twinfield.com/_Unexpected'.</soap:Text></soap:Reason><soap:Detail /></soap:Fault></soap:Body></soap:Envelope>

De native call data zal ik nog even mailen. Betreft zelfde klant als de budgetten, treedt bij een andere klant ook op dus lijkt niet klantspecifiek.

Het probleem met Cheques treedt niet meer op.