Twinfield Budgetbedragen 0

De view [ProfitAndLossBudgets] is beschikbaar, maar het valt mij op dat alleen de kolommen:
'ACTUALDEBIT', 'ACTUALCREDIT', 'ACTUALTOTAL'
zijn gevuld en de drie kolommen over budget zijn 0. Ik heb dit getest bij twee organisaties met meerdere administraties. Ik ben benieuwd of deze kolommen juist worden gevuld.

De budgetkolommen worden overgenomen zoals ze uit Twinfield terugkomen. Naar verwachting sluit het daarom aan met het gedrag van de API.

Indien u kortstondig via delegatie toegang verleent (u ontvangt hiervoor via een afzonderlijk kanaal instructies) en aangeeft met welke query u andere uitkomsten had verwacht, dan zullen we het Twinfield API-antwoord gedetailleerd bekijken en hier toevoegen na anonimisatie.

Dank voor het snelle respons. Zojuist aan de klant gevraagd om een extract te delen uit Twinfield. Mocht ik die informatie hebben dan zal ik dat via separate chat delen.

Dank. Behalve een extract zal ook delegatie nodig zijn via Invantive Cloud om de keten te sluiten. Het is niet geheel ongebruikelijk dat schermen een andere inhoud vertonen dan de API’s.

Dat is geen probleem; mocht het zo ver zijn dan hebben we contact.

Het gedrag van de tabel (API BudgetService.svc) is zoals genoemd inderdaad dat alle bedragen 0 lijken te zijn. De documentatie van Twinfield biedt verder geen aanknopingspunten of dit gewenst gedrag is. Door gebruik van een ongedocumenteerde feature blijkt het mogelijk om ook budgetbedragen te krijgen. Dit zal in de volgende release die in productie genomen wordt meegenomen zijn.

Het extract zag er ook bijzonder uit. Is het ook mogelijk om alleen de budgetgetallen op te halen inclusief grootboekrekening en administratie?

Het lukt niet om de vraag eenduidig te begrijpen. Wat zou het resultaat moeten zijn cq. Het verschil?

De view is opgebouwd uit meerdere kolommen inclusief actuals. Om de performance te verbeteren zou een beperkte tabel voldoende zijn. Een tabel met alleen budgetregels inclusief grootboekrekening, administratie, periode en bedrag is voldoende.

In deze situatie zal het weglaten van kolommen naar verwachting geen meetbare prestatiewinst geven. De volledige dataset komt in 1x van Twinfield af.

Aangezien het gaat om een view zou ik verwachten dat de budgetgegevens ook als losse tabel kan worden opgehaald.

Ok. Nee, deze Twinfield tabel levert alle kolommen in 1x.

Is de volgende release al vrijgegeven? De budgetkolommen zijn nog leeg

De volgende release is nog niet in productie genomen. Meer informatie over het bepalen van de versie is te lezen in Hoe bepaal ik de versie en de inhoud van een versie?.

Ik kan achterhalen welke versie nu in productie is, maar ik zie niet zo snel wanneer een nieuwe versie wordt verwacht of is gerealiseerd. Nog steeds 0 in Twinfield Budget kolommen.

Hedenmiddag is een nieuwe versie in productie genomen. Hierin zou de nieuwe functionaliteit verwerkt moeten zijn.

Ja, de data is zichtbaar.