UAV 2012? There is an App for that! [NL]

Zoals u in ons nieuwsbericht kon lezen wordt de UAV 2012 in zijn huidige vorm niet door alle belanghebbenden geaccepteerd. Zo stellen de ministers Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu, VVD) en Hans Hillen (Defensie, CDA) dat zij de UAV 2012 niet kunnen ondertekenen. Het argument hiervoor is dat door paragraaf 12 lid 2 de positie van de opdrachtgever onder druk komt te staan. Deze dient namelijk meer nauwlettend toezicht te houden. Ook branchegenoten delen deze mening. Zij stellen onder deze nieuwe bepaling niet tot een overeenstemming te kunnen komen. Reden om bij het Instituut voor Bouwrecht (IBR) een verzoek tot herziening in te dienen.

Stel u voor dat u door al deze argumenten ook niet meer weet waar u aan toe bent. Dat u tijdens een vergadering bijvoorbeeld paragraaf 12 lid 5 nogmaals wilt inzien en er geen gedrukte exemplaar voorhanden is. Wat doet u dan? Exact, u pakt uw iPad, iPhone of Android toestel en “Googelt UAV 2012 paragraaf 12 lid 5”. Wat volgt is een warboel aan resultaten die u eerst door moet spitten alvorens u het antwoord kunt vinden. Tijdrovend en onhandig, zeker als u in een vergadering zit of zoals ik een artikel wilt schrijven en snel over informatie wilt beschikken. Dit hoeft echter niet meer want met de handige UAV 2012 App van Schrader Bouwrecht Advocaten heeft u namelijk de complete UAV 2012 altijd bij de hand.

Met de UAV 2012 App kunt u snel informatie vinden en gemakkelijk door de verschillende hoofdstukken navigeren. Sterker nog, de inhoudsopgave van de UAV 2012 vormt de basis van de App. Doordat de inhoudsopgave klikbaar is, is het ook een menu. Hierdoor kunt u met de App snel naar een bepaald UAV 2012 hoofdstuk navigeren. Eenmaal in het juiste hoofdstuk blijft de inhoudsopgave - evenals het volgende en vorige hoofdstuk - via het menu toegankelijk. Eenvoudig, toch?

uav-2012-app-paragraaf-12

Maar er is meer. Naast het navigeren, kunt u ook gericht zoeken. Door op het zoekicoontje te klikken opent u een zoekveld, of zeg maar “de interne Google”, maar dan met betere resultaten. In het zoekveld kunt u zoektermen invoeren waarna relevante teksten getoond worden. Na het invoeren van “paragraaf 12 lid 5” kreeg ik de juiste paragraaf en aanverwante resultaten te zien. Handig, toch?

Zoals u kunt lezen is de UAV 2012 App van Schrader Bouwrecht Advocaten gemakkelijk te gebruiken. Het biedt snel en overzichtelijk toegang tot belangrijke informatie en is altijd voorhanden. Voor mij komt deze handige UAV 20120 App te laat. Het had mij tijdens mijn zoektocht naar informatie voor mijn artikel zeker veel tijd en moeite bespaart. Ik zou zeggen: probeert u het uit en doet u er uw voordeel mee.

uav-2012-app-paragraaf-12-lid-5

Daarom: De UAV 2012 nodig? There is an App for That.