Valuta Tools wil niet inladen

Ik probeer de valuta tools te gebruiken, maar hij blijft hangen op het eerste scherm. Volgens mij verbindt hij niet met de ECB en de OER. Ik zie alleen Exact met een groen bolletje staan.

Heb het al in een incognito scherm geprobeerd en op meerdere browsers, maar ik kom niet verder. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Zou je nogmaals met de browser Chrome willen proberen?

Naast het tandwieltje bovenin zou een grijs poppetje moeten staan en je naam.

Druk in Chrome op F12, laad de pagina en kijk of er een rood kruisje staat met een getal:

Valuta Tools debug Chrome

Zo ja, druk dan op het getal. Welke meldingen verschijnen in de console?

Ik heb een soortgelijk probleem. Het moment dat ik de app start krijg ik heel kort het scherm zoals hierboven zichtbaar te zien waarna het verdwijnt en ik de volgende foutmelding zie:

itgeneor300: The data container with alias ‘eol’ could not be opened on provider ‘ExactOnlineAll’. > itgeneor300: An Exact Online subscription must have at least one active company. Maak binnen het abonnement eerst een Exact Online bedrijf aan en maak daarna opnieuw verbinding.

Is hier al een oplossing voor? Eerder kon ik de app wel gewoon gebruiken.

Door de snelle veranderingen op de Exact Online API’s zijn de Valuta Tools recent voorzien van nieuwe releases van de Invantive technologie.

Voor een juiste licentiecontrole is het nu nodig om de abonnementhouder te achterhalen. Hiervoor is het nodig om tenminste één administratie te kunnen uitlezen die hoort bij de abonnementhouder. Bij ondernemers is dit altijd meteen geregeld: de abonnementhouder heeft per definitie alleen zijn eigen administraties. Voor accountants ligt dit complexer: als in Exact Online alleen appmachtigingen verstrekt worden op administraties van zelfboekende ondernemers dan kan de licentiecontrole niet uitgevoerd worden.

De oplossing is om tenminste één interne administratie in de appmachtigingen op te nemen. Instructies hiervoor zijn te vinden bij Exact Online of op:

De meest eenvoudige accountancy-abonnementen kennen geen interne administraties. Aangezien die abonnementen ook geen API-toegang hebben is het eerst nodig om een uitgebreider accountancy-abonnement te gebruiken.

In het algemeen raden we aan om altijd alle administraties te koppelen waar een gebruiker rechten op heeft. Deze zogenaamde “division scoping” werkt niet altijd optimaal en leidt tot veel vragen van gebruikers. Na overgang van Valuta Tools op Invantive Cloud zal dit ook vereist worden.

In de volgende versie van Valuta Tools zal een duidelijker hint getoond worden.

Op veler verzoek is het inlezen in Exact Online van wisselkoersen weer mogelijk gemaakt via de oude locatie https://valuta-tools.nl. De module zal hier tenminste geheel 2022 beschikbaar blijven. De genoemde itgeneor300 foutmelding zou hier niet meer in optreden.