Valuta Tools wil niet verder wanneer ik op "Import latest exchange rates" klik

Ik kom wel op de site, maar de button “Import latest exchange rates” reageert niet. Dit heb ik zowel in Microsoft Edge geprobeerd als in Mozilla.

Zijn er andere handelingen die ik nog moet doen?

Het kan voorkomen dat in sommige gevallen JavaScript / jQuery wordt geblokkeerd.

Daar lijkt hier ook sprake van, naast het tandwieltje rechtsboven ontbreekt een plaatje en de tekst achter de rode E in het gele wolkje ontbreekt ook. Ook de productnaam linksboven ontbreekt (rechts van het Euro-teken logo). Al deze velden worden gevuld met JavaScript.

In het geval u gebruik maakt van Google Chrome, de volgende stappen doorlopen en graag de Developer-console analyseren:

  • Open Valuta Tools
  • Log in met Exact
  • Klik op het knopje “import last exchange rates”
  • Druk op F12 en open de Console.

Als u vervolgens soortgelijke meldingen als dit ziet staan:

net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT

Kan het beteken dat Javascript / jQuery op uw browser-client of in het netwerk geblokkeerd wordt. Dit kan komen door dat er een Ad-block Browser Extensie geïnstalleerd is op uw browser.

Gelieve in dat geval uw Ad-Blocker(s) analyseren en verifiëren dat JavaScript is toegestaan op Valuta-Tools.

Voorbeeld van een Ad-Block dat Javascript blokkeert:

Het blokkeren van JavaScript en/of jQuery kan ook centraal door IT-beheer ingesteld zijn. Als het probleem in meerdere browsers optreedt, dan is de kans groot dat het nodig is om het met uw IT-beheerder af te stemmen.

In een volgende versie zal voor zover mogelijk een controle toegevoegd worden dat JavaScript en jQuery actief zijn.

In de huidige versie is een controle toegevoegd dat JavaScript en jQuery actief zijn.