Vastlopen Invantive Control for Excel: leeg aanmeldscherm na melding itgenoap014

Ik loop tegen het volgende aan. Als ik Invantive wil draaien op Excel dan kan ik wel verbinden, maar als ik een wijziging wil doorvoeren krijg ik het volgende::

.

Hopelijk is de afbeelding zichtbaar, alsof het programma is vastgelopen. Als ik dit weg klik krijg ik de volgende melding te zien:

Foutmelding itgenoap014 vanuit Excel naar Exact Online

Resultaat is dat er geen nieuwe artikelen in mijn prijslijst kan zetten; formules geven dan “Waarde” aan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mogelijk wordt het lege aanmeldscherm veroorzaakt door een probleem met de component dat het aanmeldscherm moet tonen: WebView2.

Webview2 is een stukje software van Microsoft dat de Microsoft Edge browser beschikbaar maakt in Invantive Control. Voorheen werd Internet Explorer gebruikt, maar die wordt niet meer ondersteund door Microsoft.

Mogelijk lost een van deze twee posts het probleem op. Zou je kunnen proberen het component handmatig te installeren, zoals in onderstaande posts vermeld?

Verder het advies om een meer recente versie te installeren; de Exact Online omgevingen zijn de afgelopen maanden erg in beweging. Kies in de kolom “Latest Production Release” voor Invantive Control for Excel op:

1 like

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.