Veel foutmeldingen bij aanroepen applicatie-module end-point voor Teamleader vanuit ADF

Hallo,

Ik zal eerst proberen uit te leggen wat ik doe en waarom, daarna volgt de vraag.

Ik ben voor onze klant hun Teamleader data aan het ophalen, zowel de V1 als de V2 versies van de tabellen hebben we nodig, inclusief de geparameteriseerde tabellen (zoals Teamleader.V2.EventLinks en vele anderen). Deze geparameteriseerde tabellen hebben we veelal nodig om de custom fields op te kunnen halen, welke niet beschikbaar zijn binnen de OData4 end-point. Voor het ophalen van de tabellen heb ik een 6-tal end-points gemaakt via de applicatie-module. Met deze 6 end-points ben ik in staat om v1 en v2 tabellen op te halen die of gefilterd worden op datum of die geparameteriseerd zijn. Dit alles doe ik in Azure DataFactory.

Wanneer ik vervolgens in Azure DataFactory een pipeline inricht en debug/trigger dan krijg ik vaak een foutmelding:

ErrorCode=HttpFileFailedToRead,'Type=Microsoft.DataTransfer.Common.Shared.HybridDeliveryException,Message=Failed to read data from http server. Check the error from http server:The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.,Source=Microsoft.DataTransfer.ClientLibrary,''Type=System.Net.WebException,Message=The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.,Source=System,'

In de Monitoring-tool van Invantive (https://app-online.cloud/monitoring) krijg ik dan een rode regel te zien met “status” 500, waarbij “uitzondering” leeg is, zie plaatje.

Wanneer dit optreedt is volkomen onduidelijk en lijkt volkomen willekeurig. Wat ik gemerkt heb, is dat het knopje “cache resetten” het probleem (tijdelijk) oplost.

Het probleem is dat ik op gezette tijden handmatig een “cache resetten” actie moet uitvoeren om het ophalen van gegevens door te laten gaan.

Dit is voor de lange termijn en vooral een productie-omgeving geen goede oplossing.

Voor zover de situatie.

Kunt u kijken waarom ik zo regelmatig een Internal Server Error 500 tegen het lijf loop?
En wat eraan gedaan kan worden om dit te voorkomen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Jeroen IJedema
Data Specialist LittleRocket

Als bij het uitvoeren van een module op Invantive App Online een foutmelding optreedt, dan zal die foutmelding uiteindelijk leiden tot een HTTP foutcode. Afhankelijk van het soort fout kunnen dat verschillende HTTP foutcodes zijn.

De achterliggende Invantive foutcode is hier niet zichtbaar; daar dient Invantive App Online zich in te verbeteren naar de toekomst.

Waarschijnlijk is de foutcode wel zichtbaar in Systeemberichten. Wat is daar te zien?

Het menu-item “Systeemberichten” kan ik niet vinden op https://app-online.cloud/. Wel kan ik deze vinden op https://cloud.invantive.com/, maar daar zie ik geen berichten terugkomen van de foutmelding die ik krijg die ik kan oplossen met het knopje “cache resetten”.

Wanneer ik na de foutmelding in Azure in https://app-online.cloud/ kijk en de gebruikte URL kopieer en plak in een browser krijg ik de volgende foutmelding te zien, dit lijkt op de foutcode die je nodig hebt, toch?

itgenboe020
Missing database segment in request URL. (/apps/2dbcee3d-57b2-4e1a-b449-1163655c9154/databases/376/modules/3a462dc3-1650-465e-a448-23b345e54c23)

Na het resetten van de cache doet de gebruikte URL het dan weer wel.

URL waarbij het probleem zich voordeed:

https://app-online.cloud/apps/2dbcee3d-57b2-4e1a-b449-1163655c9154/databases/376/modules/3a462dc3-1650-465e-a448-23b345e54c23?table=Teamleader.V2.BusinessTypes

Hebben jullie hier toevallig al naar kunnen kijken? Het heeft voor ons redelijke hoge prioriteit met betrekking tot oplevering van de ETL, inclusief de Teamleader extractie. Deze oplevering staat voor begin volgende week gepland.

Het is correct dat Systeemberichten alleen op Invantive Cloud te zien is; uit alle online en on-premises applicaties van Invantive worden daar de berichten verzameld en getoond voor de afgelopen dagen.

De foutmelding itgenboe020 is inderdaad een foutmelding die de verwerking zal verstoren. Invantive App Online is dan niet in staat om uit de genoemde URL de gekozen database te bepalen.

Het probleem is nog niet geanalyseerd; dit kan nog enige tijd duren afhankelijk van de drukte. Zodra hier nieuws over is zal deze post bijgewerkt worden.

Als het probleem geanalyseerd is en gereproduceerd, dan zal het opgelost worden en opgenomen worden in de dan volgende release van Invantive App Online.

Al met al is dit soms in dagen gebeurd, maar het kan ook meerdere weken duren. Advies is om hier in het project rekening mee te houden.

Een mogelijke oorzaak van de incidentele itgenboe020 op Invantive App Online is gevonden.

In een aantal gevallen komt de database niet goed door vanuit de web server. Hiervoor is een workaround in onze programmatuur aanwezig. Deze houdt echter historisch alleen rekening met Invantive Bridge Online en niet met Invantive App Online.

De workaround is aangepast. We verwachten dat hiermee het probleem opgelost zal zijn.

Deze versie zal naar verwachting in de loop van deze week beschikbaar komen op Invantive App Online.

Advies is nogmaals te proberen met release 20.2.75 die in productie genomen is. Mocht het probleem niet meer optreden na 100 pogingen, gelieve dan de Oplossing aan te vinken. Mocht probleem wel nog optreden: voeg s.v.p. een bericht toe.