Verversen data Twinfield - PowerBI geeft OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host

Bij het verversen van data via Power BI krijg ik geen nieuwe data binnen uit Twinfield. In PowerBi is ingesteld dat de gegevens automatisch worden ververst om 1 uur 's nachts. Bij dit verversingsmoment komen de gegevens wel binnen van de afgelopen dag.

Als ik echter gedurende de dag de gegevensset ververs (na het boeken van de bank i.v.m. weergave saldo), krijg ik steeds de gegevens van een dag eerder binnen en geen bijgewerkte gegevens.

Daarnaast krijg ik ook regelmatig bij het verversen de onderstaande foutmelding:

Type Tekst
Fout in de gegevensbron: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host… The exception was raised by the IDataReader interface. Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action.
URI cluster: WABI-WEST-EUROPE-redirect.analysis.windows.net
Activiteits-id: c82c2248-c581-47cf-919e-3f1c3ad51976
Aanvraag-id: 3c9a5062-ab23-42a0-b377-e543a9204970
Tijd: 2021-10-18 08:39:05Z

Gaat om een Twinfield database. Het lukt ook niet via de Bridge Online URL in de browser. Mijn andere Cloud database werkt wel gewoon. Op de Twinfield database kunnen wel via SQL Editor queries uitgevoerd worden.

Ik begrijp dat er twee vragen zijn:

  • “Unable to read data” foutmelding
  • Versheid data

De versheid van de data kan ingesteld worden op de database. Zie Verlaging cache geldigheid voor meer actuele cijfers na importeren in Power BI

De foutmelding “Unable to read data from the transport connection” komt blijkbaar voor bij gebruik van Dataflows (zie In Power BI Robaws connector: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host - 2 van forums). Gebruik je Dataflows?

Goedemorgen,

@dgg, heb je nog steeds last van deze foutmelding?

In de Power BI Community kom je niet verder dan dat gebruikers met dit probleem de File Origin hebben aangepast naar ‘65001: Unicode (UTF-8)’.
Dit kan je via ‘Nieuwe bron’ in de query editor verwezenlijken of bij een bestaande query in de Advanced editor het gedeelte achter Encoding te wijzigen naar in dit geval 65001.

Helaas heeft bovenstaande bij mij het probleem niet opgelost.

Met het reduceren van de data kreeg ik geen foutmelding meer. Misschien niet de ideale situatie, maar de automatische reloads worden nu tenminste succesvol afgerond.
Al ontvang ik momenteel foutmelding 503: Server Unavailable. (Service Unavailable). Deze melding heb ik nu overigens in al mijn dashboard die gekoppeld zijn aan Invantive Cloud, dus ik hoop dat dit een tijdelijk probleem is.

Mocht je jouw foutmelding op een andere manier hebben opgelost, hoor ik graag van je!

In de Bridge Online Monitoring of in Systeemberichten is meestal de echte oorzaak achter een “Unable to read from the transport connection” te vinden.

Er is een 503 geweest vanmiddag op Bridge Online. De oorzaak hiervan is nog niet bekend. Bridge Online is inmiddels weer actief.

Een verzamelartikel voor een mogelijk gerelateerd structureel probleem bij PowerBI OData-downloads en analyse of dit van toepassing is, is te vinden op: