Ik heb een dashboard gebouwd in Excel met behulp van Invantive Control for Excel, zodat mijn collega’s dan eens in de maand de dashboard kunnen openen om de data van Exact Online te synchroniseren.
Nu komen we alleen tegen het probleem dat ik als enige de data kan synchroniseren met Invantive Control voor Excel.
Als mijn collega’s het document openen en inloggen voor hun Invantive Control is de Sync knop grijs en niet beschikbaar om op te klikken.
De synchronisatie-knop is na aanmelden beschikbaar onder de volgende voorwaarden:
Het geopende en actieve Excel-werkboek heeft blokken (zichtbaar via Model Editor).
Gebruiker heeft toegang tot de functie itgen_control_synchronize.
Op Exact Online heeft iedere gebruiker rechten op de functie itgen_control_synchronize. Alleen op Invantive Studio-gebaseerde applicaties zoals Invantive Estate kunnen de rechten varieren momenteel.
Advies is daarom om:
te controleren dat een gebruiker met grijze synchronisatieknop wel het juiste Excel-werkboek geopend en gekozen heeft
te controleren dat in ontwikkelmodus onder lint “Invantive Control” de modelbewerker tenminste 1 blok laat zien.
De gebruikers hebben de juiste Excel-werkboek geopend, maar als ik in de modelbewerker kijk is er geen blok. Ik heb zelf tabellen gemaakt door middel van de formules via de optie “Bouwblokken”. Ik zie echter ook geen blok staan in de modelbewerker maar ik kan wel gewoon synchroniseren.
Wat adviseren jullie nu dat ik doe?
Ter extra informatie: Als de andere gebruikers ook een nieuw Excel-werkboek openen om op precies dezelfde manier zoals ik zelf heb gedaan formules in een tabel te zetten, kunnen ze daarna ook niet onder sync op “Alleen downloaden” klikken terwijl ik dat wel kan.
Het is niet aannemelijk dat dit een bug betreft. Het advies is daarom om de betrokken partner/consultant te betrekken of een kort consult te plannen. Mocht bij de inzet van een kort consult blijken dat het alsnog een bug betreft, dan wordt het kort consult niet in rekening gebracht.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.