Automatisch kiezen partities via Taartkeuze of eventueel onderwater "use" statement

Ik probeer de instructies te volgen van Synchronize Spreadsheet from VBA, maar in mijn use case wil ik graag dat een gebruiker eerst een administratie kan kiezen via een Excel cel (daardoor wijzigt de Excel-cel met naam “divisioncode”), en dat daarna ook de Excel-formules met die enkele administratie kunnen werken.

Dit zou een “use” statement vereisen of het bedienen van de partitiekeuze in het lint.

Ik wil niet alle administraties selecteren standaard in het menu.

Is het programmatisch mogelijk via VBA om de administraties te wisselen?

Alle Exact Online Excel-formules gebruiken divisioncode als eerste parameter. Advies is om de naam divisioncode hieraan mee te geven.

Via VBA zal het mogelijk ook kunnen. Zorgvuldige codering zal noodzakelijk om de volgtijdelijkheid af te dwingen; de eenvoudigste manier om de volgorde juist in te stellen door een button te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld de VBA-functie I_SQL_SCALAR om een use statement uit te voeren zoals beschreven in Partities/administraties selecteren via het use SQL-statement.

Zie ook:

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.