Bridge Exact Online download vanuit Python script blijft hangen

Middels Python probeer ik data uit Exact Online te halen. Hiervoor gebruik ik de bridge url waar ik naar een specifieke tabel verwijs en daarop al filters toepas om het data verkeer op voorhand te beperken. Gisteravond, en nu weer is mijn script er niet toe in staat om deze data op te halen. Vanmiddag ging dit nog binnen een paar seconden, maar nu blijft hij permanent hangen bij het stukje:

url = "https://bridge-online.cloud/bryn-eol-2358723/odata4/ExactOnlineREST.SalesOrder.SalesOrders@eol$filter=DeliveryDate gt 2018-10-01T00:00:00.000Z&$select=WarehouseCode, OrderNumber, DeliveryDate, OrderedBy"
session = requests.Session()
session.auth = (username', 'password')
**response = session.get(url)**

Ik heb sinds vanmiddag niks meer aangepast en vraag me daarom af wat hiervan de oorzaak is. Als er zaken ontbreken om deze vraag goed te beantwoorden, hoor ik het graag.

Wat is er te zien in Bridge Online Monitoring als deze download opengeklikt is qua tweede detaillaag?

Kan deze geëxporteerd worden en hier toegevoegd?

Ik neem aan dat u dit bedoelt. Nieuwe aanvragen (door middel van bv. handmatig bezoeken van url) komen hier momenteel ook niet meer binnen.

De Bridge Online Monitoring is te vinden via https://bridge-online.cloud/monitoring zoals beschreven op Invantive Cloud release 2020-11-30 biedt meer snelheid en inzicht.


Vandaag bij eerste poging ziet de melding in monitoring er zo uit.

Hij geeft aan (op technische wijze) dat het maximum aantal parallelle downloads is bereikt en hij wacht op vrijgave doordat een andere download klaar is.

Zijn er nog meer downloads actief cq. Kan een volledige schermafdruk toegevoegd worden?

Van gister zijn de gegevens niet meer beschikbaar in de monitoring. Bijgevoegd wel een rapport van de (auto) refresh van vannacht in Power BI services. Dit betreft een datamodel waarin meerdere tabellen opgevraagd worden.
Zijn dit de gegevens die je zoekt?

Nee, hier kun je niet mee achterhalen waarom het Python script bleef wachten op de download. Advies is om probleem te reproduceren terwijl de Bridge Online Monitoring meeloopt.


Hierop blijft ie hangen.

Bij het nogmaals twee keer klikken op de hoofdregel, verschijnt er dan een oplopend getal hoger dan 1,000? De resultaten in de details worden bijgewerkt door open en weer dicht te vouwen.


Dit is van zojuist. Soms werkt het ineens heel snel, dan telt ie wel op per 1.000, maar zoals nu blijft hij gewoon hangen voor onbepaalde tijd.

Lopen er gelijktijdig nog andere downloads (grijze regels in Bridge Online Monitoring)?

Om hoeveel administraties en regels gaat het ongeveer?

Er zit een limiet qua aantal parallelle downloads en maximum snelheid daarvan. De waardes zijn afhankelijk van het abonnementsproduct.

Nee, enkel die regel. Het gaat om één administratie waar in totaal 6 tabellen van opgehaald moeten worden. De grootste tabel heeft ~70.000 regels, en de kleinste rond de 300.

Dit request gestart om 16:41:48 is inmiddels succesvol afgelopen om 17:28:12. Het gaat om 41,132 sales orders. De gebruikte tabel is ExactOnlineREST.SalesOrder.SalesOrders@eol. Dit is een relatief langzame tabel. Het download lukt wel, maar het duurt eeuwig en vraagt veel API calls binnen de limiet.

Advies is om de *Bulk varianten te gebruiken of nog beter de *Incremental. Deze zijn vele malen sneller (tot 100x). Zie bijvoorbeeld Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen.

Heel erg bedankt! Dit lijkt inderdaad een geschikte oplossing.