Exact Online gebruikersnaam wijzigen naar e-mailadres: itgenoap005 error

Bij nader onderzoek blijkt dat dit Exact Online-account omgezet is naar One Exact Identity. De werking is echter onjuist binnen Exact.

Dit is aan te tonen door bijvoorbeeld naar het Exact Online App-center te gaan en te pogen daar aan te melden. Deze geeft:

Het inloggen is mislukt. Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: uw gebruikersnaam kan uw email adres zijn. Na 3 mislukte pogingen wordt uw gebruikersaccount voor ten minste 5 minuten geblokkeerd.

Ook hier wordt het standaard aanmeldscherm zonder One Exact Identity gebruikt om het wachtwoord in te vullen:

Het aanmelden is daardoor niet mogelijk op het Exact Online App Center (OAuth client ID da945dcb-b76f-4191-96d1-78510940dfb, redirect URL https://apps.exactonline.com?signin=ExactOnlineNL), evenals op andere applicaties.

Het verwachte scherm voor het wachtwoord ziet er zo uit (Oauth client ID cac36ce5-2911-4aa4-ab8f-734d3ca283f5, redirect URL https://start.exactonline.nl/signin-azureb2c):

Dit scherm is verkregen door op Exact Online zelf aan te proberen te melden.

Advies is om deze storing op het Exact Online App Center en alle andere apps waarbij de zogenaamde “OAuth-flow” doorlopen wordt te melden bij Exact Online Support als een bug op One Exact Identity.

Een analyse van het voorkomen van deze foutmelding geeft aan dat dit probleem tot dusver alleen bij dit user account voorkomt.

Vanuit Invantive zijn er geen mogelijkheden om dit probleem op te lossen.