Sinds korte tijd krijg ik de melding itgenfpr045 bij het maken van connectie in Power BI met de freshdesk data. Dit zijn de verschillende meldingen die in het portaal aangegeven worden:
itgenfpr045; Kon de helpdesk-instellingen niet ophalen van Freshdesk.
itgenfpr194; De authenticatiegegevens voor Freshdesk zijn onjuist. Let op de mogelijk weergegeven tips bij de velden die u moet invullen.
itgenfpr194; You have to be logged in to perform this action.
itgenclr217; The remote server returned an error; (401) Unauthorized.
Ik maak het dashboard voor een business unit, maar ik heb zelf geen account en/of API-key. De verbinding ging eerst via ODataFeed URL, maar werkt nu sinds een tijdje niet meer (ontwikkeling lag 2 maanden stil).
Wat zou ik kunnen proberen om toegang tot de data te krijgen? Is hier een account met admin rechten in Freshdesk voor nodig (en dus via een API-key)? Of kan ik gewoon de URL (ODataFeed) gebruiken via Invantive?
Advies is om de aanmeldgegevens op de datacontainer te vervangen. De geregistreerde gegevens op Invantive Cloud zijn niet meer correct. U kunt hiervoor het beste intern contact zoeken met degene die Freshdesk beheert.
Dank voor het antwoord! De data container staat inderdaad geregistreerd op de naam van een oud-werknemer. Ik heb de oude datacontainer verwijderd en een nieuwe aangemaakt met de API-key van de huidige beheerder in Freshdesk.
Echter, de Freshdesk gebruikersnaam van de oude werknemer komt nog steeds naar boven onder Data Container > Statistics.
De oude gebruiker (gestopt per 1-10-2024) is reeds verwijderd in Freshdesk als account, maar lijkt nog gekoppeld te zijn aan de datacontainer?
Dit lijkt niet goed te gaan aangezien Power BI ook niet kan refreshen.
Invantive System Messages geeft de code itgencld206.
De statistieken worden automatisch bij eerste keer succesvol verversen bijgewerkt en zal dan ook de naam van de Freshdesk-gebruiker reflecteren.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek met itgencld206 error in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek met itgencld206 error in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De waarde itgencld206 moet zichtbaar zijn bij het veld “Berichtcode”.
Het systeembericht met nummer 105152906 is geen foutmelding. Dit is te zien aan de waarde “Logging” bij “Level”. Bij een foutmelding staat aldaar “Error” of “Failure”.
Advies is om het falen van de download op te wekken en dan de bovenstaande instructies over Bridge Online Monitoring precies op te volgen.