Get My Report upload journal entries BTW: The sign of the VAT-amount must be equal to the sign of the amount

Bij het gebruik van Get My Report “Upload journal entries” krijg ik een foutmelding bij de kolom VAT/BTW, zie printsceen, ik kan eventueel de bestanden ook emailen (upload en terugkoppeling).

The sign of the VAT-amount must be equal to the sign of the amount

Dit betreft een foutmelding vanuit de controle door Exact Online.

Advies is om het invoerbestand aan te passen zodat de foutmelding niet optreedt.

Dank, daar komen we dus niet uit, kan ik het bestand uploaden / emailen?

Het is maar een test namelijk om te bekijken of Get Myr Rport werkt.

Wat zaken nog aangepast; echter nog steeds een foutmelding inzake de BTW terwijl we een test draaien op 1.000 -/- 1000.

We hebben als BTW-code met 21% meegegeven, dit lijkt dus niet te werken, enig idee?

image

Zonder BTW wel succes!

Het handigste is om het zelf te analyseren wat er aan de bron mogelijk schort.

De kolom “Payload to Retry Failed” kan los opgeslagen als *.xml-bestand op de harde schijf. Vervolgens kan dit los ingelezen worden in Exact Online via de menu-optie “Import/Export XML” linksboven.

In deze kolom staat alleen de XML voor de Excel-rijen die gefaald zijn. De succesvol geladen rijen zijn hier niet in opgenomen.

Ja al gecontroleerd. De foutmelding is dat de regels niet in balans zijn terwijl wel het geval is, het verschil is precies 21%, in dit geval 210. De BTW-code lijkt dus niet goed opgepakt te worden, dit hebben we eerder laten toevoegen met ons verzoek (time & material). Echter, blijkt dus alsnog niet te werken.

Het is nog niet gelukt om dit probleem te reproduceren. Gelieve onder vermelding van “topic 2224” het Excel uploadbestand te mailen aan support@invantive.com.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Ik ervaar dit probleem ook. Wanneer ik BTW Code 9 (21% incl.) invoer op de omzetrekening, wordt deze geïnterpreteerd als 21% excl., ondanks dat deze in Exact is ingesteld als 21% inclusief. Hierdoor lijkt het systeem de btw bovenop het bedrag te tellen, wat resulteert in een onevenwichtige boeking.

De foutmelding toont een verschil van €786,14. Ik heb een schermafbeelding bijgevoegd voor een overzicht van de cijfers.

Voorbeeld: