Itgenrst007: Uploaden Excel met facturen naar Exact Online niet meer mogelijk

Ik upload maandelijks facturen via Get my report naar Exact online en sinds deze maand gaat dat niet meer.

Ik krijg de volgende melding als ik de file probeer in te laden:

itgenrst007
The metadata of the columns ‘orig_system_group’ of table ‘’ specifies that null values should not appear, but there is a null value in row #0.
Verzoek: Ensure that the nullable property in the metadata matches the values.
Uniek-ID ddf22b6a-79a5-473b-8432-d9e7f612bc58

Mijn eerste idee is dat het aan de Excel file ligt maar met de file van vorige maand (die ik toen wel gewoon heb kunnen verwerken) krijg ik dezelfde melding.

Ik heb een account voor Invantive Cloud aangemaakt en onze database geïmporteerd maar ik heb geen idee of ik daar nu mijn cijfers moet uploaden of hoe ik anders te werk moet gaan.

Ik kan op Google gekeken maar daar zie ik geen uitleg over hoe Excel files nu in Exact geladen kunnen/ moeten worden.

Ik heb de stappen doorlopen om Get My Report te registeren in Exact (en dat lijkt gelukt te zijn) en de database is gemaakt volgens de tutorial met een een eigen app en de link van Get My Report maar ik zie geen mogelijkheid om Get My Report op te starten en te gebruiken.

Er staat iig niets onder ‘Applicaties’ in de Invantive Cloud.

De oude link geeft de bovenstaande foutmeldingen.

Kun je aangeven welke module gebruikt wordt, bijvoorbeeld de URL?

Het gaat om de URL:

menu.html#preset=gmr-eol-upload-excel-sheet-sales-order-lines

Bij het uploaden treedt dan de foutmelding itgenrst007 op.

Op Get My Report is enkele weken geleden een nieuwe release van Invantive SQL in gebruik genomen vanwege benodigde Exact Online wijzigingen. In deze nieuwe release is een Invantive veld verplicht geworden bij het massaal laden van data. Deze veldwijziging is na intern overleg teruggedraaid.

Inmiddels is een nieuwe versie hiervoor in productie genomen.

Treedt het probleem nu nog op?

Helaas. Krijg nog steeds dezelfde error als ik de file probeer te uploaden.

Advies is nogmaals te proberen. Een gerelateerde verbetering in de recente versies van Invantive SQL maakte dat ook een ander veld voortaan verplicht gevuld moet zijn soms. Een verbetering is hierop doorgevoerd.

Vanochtend weer geprobeerd en nu ging het wel goed.
Probleem lijkt dus verholpen te zijn.

Blij te horen. Veel plezier met gebruik.