Import Mass Journal Entries btw code

Bij het importeren met behulp van de Import Mass Journal Entries (Get My Report) loop ik volgens mij tegen een soort van bug aan op het onderdeel BTW en BTW-code waarbij ik of een error krijg dat de boeking niet in evenwicht is op de kolom Saldo na import.

Als ik de error dan verhelp dan krijg ik al een error bij import dat de boeking op de kolom amount niet in evenwicht is.

Ik probeer een crediteur af te boeken en hierbij de BTW te corrigeren.

Als voorbeeld probeer ik een memoriaal boeking in te lezen met btw 21% (btw code 1):

  • 1700 (Crediteur) amount € 1.210
  • 4000 (kosten) amount € - 1.210 (btw code 1)

Geeft geen error bij inlezen door invantive Cloud maar geeft (volgens mij) een error terug vanuit Exact-Online dat de boeking niet in evenwicht is. Dat is ook verklaarbaar doordat de BTW-code in de subadministratie BTW een extra regel aanmaakt voor de BTW van 210 euro. Het maakt hierbij niet uit of ik de code inclusief of exclusief BTW gebruik.

Ik probeer de error te verhelpen door de BTW te corrigeren zodat deze via de BTW-code wordt verwerkt:

  • 1200 (Crediteur) amount € 1.210
  • 4000 (kosten) amount € - 1.000 (btw code 1)

Als ik dit probeer in te lezen, dan krijg ik op voorhand bij de eerste check al een error dat de boeking op kolom Amount niet in evenwicht is. Dit is dan de eerste check die wordt uitgevoerd door Invantive Cloud.

Ik kan niet rechtstreeks boeken op de BTW-regel omdat deze is geblokkeerd (subadministratie) en daar gebruik je de BTW-code voor in de boeking.

Hoe krijg ik de boeking correct zodat deze kan worden ingelezen?

Is het mogelijk om de exacte foutmeldingteksten inclusief eventuele foutcode toe te voegen?

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.