Invantive Excel/Exact tool toont grijze knoppen na aanmelden

Ik ben heb via Excel verbinding gemaakt met de feitendatabase van Exact Online (functie: itgen_connect). Nu zouden de knoppen in Excel moeten gaan werken maar deze blijven grijs waardoor ik er niks mee kan.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen maar misschien hebben jullie wel meer duidelijkheid.

Het gaat hierbij om onderstaande afbeelding:

Advies is om in ieder geval een upgrade te plaatsen (zie Invantive Downloads).

Daarnaast is het handig om ook client secret in te vullen; dit is te vinden in de Exact Online App Store. Invullen van de client secret zorgt er voor dat beduidend minder vaak een verificatiecode ingevuld hoeft te worden.

Is het mogelijk om eerst Excel.exe volledig af te sluiten (via Taakbeheer → Details → Beeindigen), Excel te herstarten, aan te melden en dan ook een afbeelding toe te voegen van het volledige Excel-scherm waarop de grijze knoppen zichtbaar zijn?

De functie itgen_connect klinkt alsof er geen vertalingen geladen zijn.

Ik heb Excel afgesloten en de upgrade gedownload. Nu gaat het om bovenstaande knoppen, waarbij bijvoorbeeld sync, openstaande wijzigingen en publiceer grijs zijn.

Deze knoppen zijn niet-beschikbaar als het model in ontwerpmodus staat:

Advies is om te kijken of het model in ontwerpmodus staat en indien nodig dit uitzetten:

Voor uitleg over de werking van Invantive Control for Excel met modellen is het aan te bevelen dit met de lokale hoofdgebruiker af te stemmen.

Een aantal inleidende video’s staan op https://www.youtube.com/watch?v=XFLLdKXtPYw&list=PLzxuao1TbMiZZOih6RvuLaIIGwU-pUUxY.

Een uitleg over formules is ook te vinden in:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.