Sinds een aantal dagen krijg ik op alle databases een (500) Internal Server Error terug en komt er geen data meer binnen. Dit is het geval bij zowel Exact Online als Simplicate.
Error log laat enkel zien Failed
en NA
bij error.
Sinds een aantal dagen krijg ik op alle databases een (500) Internal Server Error terug en komt er geen data meer binnen. Dit is het geval bij zowel Exact Online als Simplicate.
Error log laat enkel zien Failed
en NA
bij error.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com
.
Zeker, bij deze: het lijkt op een autorisatie die niet goed is als ik het zo bekijk. Maar dat zou vreemd zijn als dat op beide databases tegelijk het geval is toch?
itgenahr129
Onjuiste aanmeldgegevens: Unauthorized.
itgenahr102
Error reading error message from API server with status ‘Unauthorized’.
Autorisatie is altijd op gebruikersniveau en een autorisatiefout zal dus ook voor alle databases tegelijk gelden.
Advies is om ook de details toe te voegen zoals beschreven hierboven vanaf
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Advies is om in ieder geval zekerheidshalve de autorisaties te vernieuwen voor de gebruikte datacontainers onder de databases zoals beschreven in Autorisatie vernieuwen vereenvoudigd met Bring Your Own App op Exact Online.
In de systeemberichten zijn namelijk meldingen terug te vinden sinds tenminste 5 januari 2025 zoals:
itgenoda061
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
Voor gegevenstoegang is een actief OAuth access token vereist.
Een nieuw access token kon niet worden verkregen door het OAuth refresh token om te wisselen.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online’.
en
itgeneor562
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
De Exact Online gebruiker is niet actief.
Neem contact op met uw Exact Online-hoofdgebruiker om het gebruikersaccount opnieuw te activeren of een ander Exact Online-gebruikersaccount te gebruiken.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online’.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.