Na het installeren van “Invantive Query Tool-20.1.497-BETA.msi” krijg ik bij het uitvoeren van de opdracht “select * from [Transactionlinesincremental@Eol]” de foutmelding zoals getoond in het onderwerp en hieronder in het screenshot.
Ook heb ik de view “[bol_transactionlinesincremental@eol_r]” verwijderd, daarna de opdracht opnieuw gestart, dit had echter geen enkel effect.
Waarschijnlijk hangt dit samen met een ongedocumenteerde breaking change op Exact Online waardoor de datacontainer ID gaat variëren. Zie Datafouten Exact Online sinds 24 juni: connected on data container ID ..nl/64397..., but should have been connected to ...nl/8183 - 3 van forums
Advies is upgrade naar laatste 20.1 versie.
Zojuist Invantive Query Tool 20.1.534 geïnstalleerd, hierop opnieuw de opdracht:
select * from [Transactionlinesincremental@Eol]
uitgevoerd. Hierop trad opnieuw dezelfde foutmelding op. Hoe moet ik dit oplossen?
De 20.1 release zorgt er voor dat om de change van Exact heengewerkt wordt. Echter, het is mogelijk dat er al een datacontainer gemaakt is met de foute klantnummers uit Exact Online.
Gelieve te controleren met de volgende query op SQL Server wat de gerepliceerde tabel is die al de viewnaam bol_transactionlinesincremental@eol_r
gebruikt:
select *
from dc_tables_r
where tbe_lv_overall_view_name = 'bol_transactionlinesincremental@eol_r'
Gelieve de resultaten van deze query toe te voegen als antwoord.
tbe_nk | tbe_id | dcr_name | tbe_full_qualified_name | tbe_table_code | tbe_facts_table_name | tbe_table_md5 | tbe_history_table_name | tbe_history_table_md5 | tbe_lv_overall_view_md5 | tbe_date_lv_last_got_created | tbe_lv_overall_active_flag | tbe_lv_overall_view_name | tbe_lv_ptn_active_flag | tbe_lv_ptn_view_name_prefix | tbe_lv_ptn_view_name_postfix | tbe_index_facts_table_flag | tbe_index_history_table_flag | tbe_sec_before_obsolete | tbe_sec_before_droppable | tbe_sec_metadata_is_droppable | tbe_check_count_rows_min | tbe_check_count_rows_max | dcr_id | dcr_table_code | dcr_lv_overall_vw_name_prefix | dcr_lv_overall_vw_name_postfix | dcr_description | tbe_date_created | tbe_created_by | tbe_created_at | tbe_session_created | tbe_transaction_created | tbe_date_modified | tbe_modified_by | tbe_modified_at | tbe_session_modified | tbe_transaction_modified | tbe_event_modified | tbe_orig_system_group | tbe_orig_system_reference |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
https://bridge-online.cloud/preadyz-exact-online-Exactonlinerest.Incremental.Transactionlinesincremental@Eol | 85 | https://bridge-online.cloud/preadyz-exact-online | Exactonlinerest.Incremental.Transactionlinesincremental@Eol | o742h | dcd_o742h | NULL | dcs_o742h | NULL | NULL | 2021-08-13 11:51:27.257 | Y | bol_transactionlinesincremental@eol_r | N | bol_ta123al@eol_ | _r | N | N | 72000 | 28800 | 1296000 | NULL | NULL | 4 | fnjrs | NULL | NULL | NULL | 2021-08-13 11:51:24.780 | pz-sql02\preadyz-admin | PZ-SQL02 | D726DEF8D1E6355AC259B3ACF43929D0 | 60f539f6dca643c08974b576be61859c | 2021-08-16 10:54:58.723 | pz-sql02\preadyz-admin | PZ-SQL02 | 8F5C0A1DE7747C353D29493C24030772 | d6eabf15662648149b470f646e9aecbf | itgendch779 | NULL | NULL |
Mogelijkerwijs treedt de foutmelding op door hoofdletter/kleine lettergebruik. Het zal echter verder onderzocht moeten worden; dit kan een aantal weken duren.
In release 20.2.12 wordt een duidelijker melding gegeven voor dit probleem, zodat het oplossen gemakkelijker gaat.
Meestal is de oorzaak twee verbindingen naar hetzelfde platform, zoals gelijktijdig met Exact Online Nederland en Exact Online Duitsland. Beide leidden dan voorheen voor eenzelfde tabel tot een identieke viewname voor de database. In de release 20.2.12 worden er dan twee verschillende views gemaakt, elk met een andere naam. Dat vermijdt de meeste problemen.
Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Error itgensft001 bij datareplicatie met 20.2.12
Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Timeout bij ophalen gegevens