Itgenclr039: Cannot insert duplicate key row in object 'dbo.dc_tables' with unique index 'dc_tbe_uk_5'

Na het installeren van “Invantive Query Tool-20.1.497-BETA.msi” krijg ik bij het uitvoeren van de opdracht “select * from [Transactionlinesincremental@Eol]” de foutmelding zoals getoond in het onderwerp en hieronder in het screenshot.
Ook heb ik de view “[bol_transactionlinesincremental@eol_r]” verwijderd, daarna de opdracht opnieuw gestart, dit had echter geen enkel effect.
image

Waarschijnlijk hangt dit samen met een ongedocumenteerde breaking change op Exact Online waardoor de datacontainer ID gaat variëren. Zie Datafouten Exact Online sinds 24 juni: connected on data container ID ..nl/64397..., but should have been connected to ...nl/8183 - 3 van forums

Advies is upgrade naar laatste 20.1 versie.

Zojuist Invantive Query Tool 20.1.534 geïnstalleerd, hierop opnieuw de opdracht:

select * from [Transactionlinesincremental@Eol]

uitgevoerd. Hierop trad opnieuw dezelfde foutmelding op. Hoe moet ik dit oplossen?

itgenclr039 error

De 20.1 release zorgt er voor dat om de change van Exact heengewerkt wordt. Echter, het is mogelijk dat er al een datacontainer gemaakt is met de foute klantnummers uit Exact Online.

Gelieve te controleren met de volgende query op SQL Server wat de gerepliceerde tabel is die al de viewnaam bol_transactionlinesincremental@eol_r gebruikt:

select *
from   dc_tables_r
where  tbe_lv_overall_view_name = 'bol_transactionlinesincremental@eol_r'

Gelieve de resultaten van deze query toe te voegen als antwoord.

tbe_nk tbe_id dcr_name tbe_full_qualified_name tbe_table_code tbe_facts_table_name tbe_table_md5 tbe_history_table_name tbe_history_table_md5 tbe_lv_overall_view_md5 tbe_date_lv_last_got_created tbe_lv_overall_active_flag tbe_lv_overall_view_name tbe_lv_ptn_active_flag tbe_lv_ptn_view_name_prefix tbe_lv_ptn_view_name_postfix tbe_index_facts_table_flag tbe_index_history_table_flag tbe_sec_before_obsolete tbe_sec_before_droppable tbe_sec_metadata_is_droppable tbe_check_count_rows_min tbe_check_count_rows_max dcr_id dcr_table_code dcr_lv_overall_vw_name_prefix dcr_lv_overall_vw_name_postfix dcr_description tbe_date_created tbe_created_by tbe_created_at tbe_session_created tbe_transaction_created tbe_date_modified tbe_modified_by tbe_modified_at tbe_session_modified tbe_transaction_modified tbe_event_modified tbe_orig_system_group tbe_orig_system_reference
https://bridge-online.cloud/preadyz-exact-online-Exactonlinerest.Incremental.Transactionlinesincremental@Eol 85 https://bridge-online.cloud/preadyz-exact-online Exactonlinerest.Incremental.Transactionlinesincremental@Eol o742h dcd_o742h NULL dcs_o742h NULL NULL 2021-08-13 11:51:27.257 Y bol_transactionlinesincremental@eol_r N bol_ta123al@eol_ _r N N 72000 28800 1296000 NULL NULL 4 fnjrs NULL NULL NULL 2021-08-13 11:51:24.780 pz-sql02\preadyz-admin PZ-SQL02 D726DEF8D1E6355AC259B3ACF43929D0 60f539f6dca643c08974b576be61859c 2021-08-16 10:54:58.723 pz-sql02\preadyz-admin PZ-SQL02 8F5C0A1DE7747C353D29493C24030772 d6eabf15662648149b470f646e9aecbf itgendch779 NULL NULL

Mogelijkerwijs treedt de foutmelding op door hoofdletter/kleine lettergebruik. Het zal echter verder onderzocht moeten worden; dit kan een aantal weken duren.

In release 20.2.12 wordt een duidelijker melding gegeven voor dit probleem, zodat het oplossen gemakkelijker gaat.

Meestal is de oorzaak twee verbindingen naar hetzelfde platform, zoals gelijktijdig met Exact Online Nederland en Exact Online Duitsland. Beide leidden dan voorheen voor eenzelfde tabel tot een identieke viewname voor de database. In de release 20.2.12 worden er dan twee verschillende views gemaakt, elk met een andere naam. Dat vermijdt de meeste problemen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Error itgensft001 bij datareplicatie met 20.2.12

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Timeout bij ophalen gegevens