Ik krijg sinds kort (ineens) een foutmelding op de tabel
select t.*
from [ExactOnlineREST.Inventory.WarehouseTransfers@eol] t
bij het ophalen van de data binnen PowerBI(desktop). Echter lijkt het erop dat de timeout (die al erg hoog staat) voor deze vrij ‘simpele’ tabel toch problemen geeft tussen Exact en Invantive. Ter indicatie van de grootte: op 3 oktober was de tabel 557 regels groot.
De query vanuit Power BI:
let
Source = OData.Feed(#"bridge-url", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Timeout=#duration(0,2,0,0)]),
#"WarehouseTransfers1" = Source{[Name="[ExactOnlineREST.Inventory.WarehouseTransfers@eol](mailto:ExactOnlineREST.Inventory.WarehouseTransfers@eol)",Signature="table"]}[Data]
in
WarehouseTransfers1
Aanvankelijk zag ik binnen PowerBI onderstaande foutmelding, dus die wil ik u niet onthouden:
Refresh
[knip]
WarehouseTransfers
OLE DB or ODBC error: [DataSource.Error] OData: Invalid JSON. A comma character ‘,’ was expected in scope ‘Array’. Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas…
Ik heb het forumartikel over deze error gelezen, maar ik kan binnen de Monitoring geen foutmelding gevonden wat aan mijn zijde op een fout zou duiden. Onderstaande melding zie ik staan:
Berichtcode: itgenoda316
Uitzondering: De verbinding met de website is onverwacht en met geweld verbroken om 10/10/2022 10:09:41 AM voor redenen zoals onvoldoende rechten, het vastlopen van de website, het opnieuw opstarten van het systeem, het hard afsluiten van een externe host of firewallactie. Het ophalen is mislukt voor alle 10 pogingen gedurende 413.000 seconden. Neem contact op met de ondersteuning van de API-provider. (https://start.exactonline.nl/api/v1/2711412/inventory/WarehouseTransfers?$select=). De gegevens kunnen niet worden gedownload omdat de verbinding is verbroken voordat de resultaten werden geretourneerd. Time-out is ingesteld op 23,000 ms. (https://start.exactonline.nl/api/v1/2711412/inventory/WarehouseTransfers?$select=). The operation has timed out.
Voor zover mij bekend heb ik geen aanpassing in deze query (van deze tabel) gedaan.
Ook separate verversing van deze tabel resulteert in een fout.
Ik heb in de warehousetransfers binnen Exact gekeken, maar zie geen bijzondere (afwijkende) teksten met vreemde tekens staan wat het probleem zou kunnen veroorzaken.
Afgelopen week deze meldingen ook gehad. Ivm cache/limieten gewacht tot vandaag en het opnieuw geprobeerd.