Momenteel geeft bij een klant van ons de koppeling met Loket de volgende error in Cloud.invantive.com: “the driver has run out”.
Betekend dit dat de support inmiddels volledig gestopt is? Zo nee, wat is de verwachte oplossingstijd van de koppeling met Loket?
Bij ons lijkt ook de Loket-koppeling sinds enkele dagen niet meer te werken. Ik zie dat het bij meerdere klanten het geval is (ook ander topic). Wellicht een mogelijkheid om gezamenlijk te zorgen voor een oplossing, indien nodig op basis van consultancy? Als het probleem wellicht niet te lastig op te lossen is zou het zonde zijn als hierdoor de Loket driver uitsterft… Ik hoor het graag.
Mogelijkerwijs wordt gerefereerd qua foutmelding aan:
De melding “the driver has run out” is geen foutmelding maar een signaal dat de driver maar beperkt ondersteund wordt sinds oktober 2024 (zie Loket-integratie bij Invantive in uitloopfase: wat dit betekent voor uw gebruik en ondersteuning).
“The driver has run out” betekent dat Invantive alleen nog op basis van engineering support ondersteuning levert voor Loket zoals beschreven in:
Storingen op Loket worden enkel binnen een abonnement opgelost onder de criteria zoals beschreven in “What is engineering support”.
Advies is om de foutmelding (herkenbaar aan code met itgenxxx999
) op te zoeken en toe te voegen.
Momenteel wordt de volgende code gegeven:
itgenclr075.
Generic error of type ‘74AA68’.
Kan er gekeken worden of die casus binnen de “What is engineering support” valt?
De onderliggende foutmelding zoals terug te vinden in Systeemberichten en Bridge Online Monitoring is Loket-specifiek:
itgenclr075
Could not resolve the JSON path ‘Pension/UpaPension.yaml#/paths/~1providers~1employers~1payrolladministrations~1payrollperiods~1{payrollPeriodId}~1upapensiondeclarations’ because no document path is available.
An unknown error occurred.
Er is blijkbaar een nieuwe release van de API-specificaties in productie genomen op Loket, die in strijd is met de API-specificatie specificatie. Dit is een vaker voorkomend probleem qua breaking changes en is de reden geweest om Loket in uitloopmodus te brengen gezien de kosten voor Invantive.
Invantive kan op basis van engineering support deze bug met Loket bespreken en hun verzoeken dit te corrigeren. Alternatief is om zelf via de accountant deze bug te melden.
Voor ons zou het helpen als Invantive dit opppakt. Indien actie vanuit ons gewenst is hoor ik het ook graag.
Tevens kan ik aan de accountant van onze klant vragen om dit ook bij Loket te melden. Kan Invantive misschien aangeven wat er gemeld moet worden bij Loket dat voor hun ook duidelijk is wat er speelt?
Het laat zich aanzien dat de meegeleverde metadata niet voldoet aan de OpenAPI-specificaties. Een verdere detaillering van dit probleem is helaas niet mogelijk vanwege de uitloopfase.
Ik heb via meerdere kanalen doorgegeven aan Loket dat in de nieuwste API - release de meegeleverde metadata niet voldoet aan de Open-API-specificaties en dat dit voor problemen zorgt.
Hopelijk kunnen meerdere partijen dit doorgeven zodat de kans op oplossing groter wordt.
Goedemiddag @jht,
Ik heb via Invantive begrepen dat het oplossen van dit probleem alleen betaald kan: anders lijkt het einde leven van de driver en zijn de gevolgen voor de klanten wellicht groter.
Kosten worden ingeschat tussen 400 en 800 euro. Mijn klant is bereid de helft te betalen. Staat jullie klant hier ook voor open dan kunnen we het hopelijk laten oplossen.
Ik hoor het graag.
In de loop van de week van 24 februari zal het probleem op Loket bestudeerd en waar mogelijk opgelost worden.
Het probleem blijkt na analyse een fout aan de kant van Loket te zijn waarbij de technische specificatie (ook wel ‘Swagger’ genoemd) ongeldig is.
Dit probleem en de bijbehorende technische analyse is bij Loket gemeld onder ticketnummer 305820. Waar mogelijk zou het nuttig zijn de eigen contactpersoon bij Loket aan te moedigen dit zo snel mogelijk te laten oppakken.
Voor deze storing zal aan de kant van Invantive een fix gemaakt worden. Dit zorgt er voor dat de software niet meer afhankelijk is van wijzigende specificaties aan de kant van Loket.
Deze fix zal waarschijnlijk aanstaande dinsdag uitgeleverd worden.
Er is een nieuwe release beschikbaar die dit probleem zou moeten oplossen. De benodigde wijzigingen zijn beschikbaar vanaf release 24.0.623 en in alle toekomstige BETA versies.
Deze nieuwe release is in productie genomen op Invantive Cloud.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.