Meerdere relaties uit Exact Online in Tableau met dezelfde naam, maar andere code

Als ik in Tableau mijn relates (accounts) uit Exact Online ophaal zie ik dubbele accounts qua naam, wel met eigen accountnummer, maar dubbele account heeft een accountnummer wat niet eens bestaat in Exact Online.

Hoe kan dit?

Mogelijkerwijs worden meer administraties opgehaald dan gewenst?

Een eventueel filter is in te stellen zoals beschreven in:

Ok, maar deze klant komt niet in andere administraties voor, dus zit alsnog dubbel en met ongeldig accountnummer in mijn dataset.

De relatie zal waarschijnlijk een functionele oorzaak hebben; we hebben de Invantive SQL-engine zo ontwikkeld qua ontwerpfilosofie dat hij liever crasht dan onjuiste data doorlaten.

Advies is om de data te controleren via de SQL Editor. Zoek de gebruikte tabelnaam op via Invantive Bridge Online Monitoring en voer dan een query uit met grofweg de volgende strekking:

select *
from   TABEL
where  name = 'RELATIENAAM'

Dit geeft mogelijk meer houvast waar de data vandaan komt.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.