PjtTimeTransactionsIncremental blijft eindeloos hangen

Ik heb een gelijkaardig probleem met de PjtTimeTransactionsIncremental.

Sinds gisteren komen er geen rijen meer uit, maar hij loopt wel. Dit probleem heb ik bij zowel de PjtTimeTransactions als de PjtTimeTransactionsIncremental.

Hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Het gaat ook vaak gepaard met een (onnodig) hoge hoeveelheid API-calls naar de Exact Online-API waarbij de rate limits van Exact worden bereikt.

Ik ervaar hetzelfde probleem bij de TimeCostTransactionIncremental-tabel. De niet *incremental-tabellen hebben niet dit probleem.

Bij mij was het probleem even weg, maar inmiddels krijg ik de tabellen StockPositionsIncremental en ItemsIncremental niet meer geladen.

Is dit probleem recent nog opgetreden?

Ik heb het net aangezet op de tabel PjtTimeTransactionsIncremental waarbij 1000 rijen zijn opgevraagd. Na 1.715.332 ms heb ik nog steeds geen gegevens

Is het mogelijk om schermafdruk van Bridge Online Monitoring toe te voegen?

Ik heb het probleem vandaag opnieuw geprobeerd te creëren. 1000 rijen verversen lukte wel goed. Daarna de query toegepast, en daar duurde het weer lang en is er na een paar uur het verversen mislukt en afgebroken. Per ongeluk de monitoring refreshed dus toen was de request verdwenen. Wel nog een keer geprobeerd en toen was alles binnen een paar seconden ververst. Ik houd het in de gaten en zal laten weten als het in de toekomst nog hapert.

Dank voor aanvulling. Dat 1000 rijen verversen wel lukt en volgende niet klinkt als een mogelijke methode om het probleem op te wekken dat beschreven staat op:

Hier wordt momenteel aan gewerkt. Als workaround wordt Bridge Online voorlopig regelmatig herstart.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Itgentmm007 Kan geen vrij slot krijgen op throttle ‘ThrottlingBasedOnLicense’ voor cap-groep ‘lic:…’ na 1,920 seconden te hebben gewacht

Ik loop helaas nog tegen hetzelfde probleem aan. De afgelopen dagen is vrijwel alles wat is ververst in Power BI misgegaan. De Power BI service geeft:

OData:
Request failed:
The underlying connection was closed:
An unexpected error occurred on a receive.

met error code 10122.

In de Invantive Bridge Online zie ik veelal de volgende meldingen:

itgenboe161
De gegevensdownload werd geannuleerd na 22 minuten, 47 seconden.

De itgenboe161 is niet bekend. Wel wordt vaak de dienst herstart om de impact te verkleinen. Jobs langer dan gemiddeld een half uur worden daardoor afgebroken en dienen herstart te worden. Dit kan echter ook gebeuren enkele seconden na de start van een job, afhankelijk van het tijdstip.

Op dit moment ligt de focus bij het verkleinen van de impact van de lockingproblemen. Zodra daar een verbetering in is opgetreden zal dit topic bijgewerkt worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Een aantal optimalisaties en een tweetal bugfixes zijn doorgevoerd.

Reproductiescenario

Het probleem is onder specifieke omstandigheden als volgt op te wekken:

• Download een Exact Online *Incremental of Freshdesk *Incremental-tabel.
  • Zorg er voor dat deze een filter heeft (where-clause).
  • Breek de download halverwege af.
  • Start de download nogmaals.

In de praktijk zal na een bijvoorbeeld 20-tal pogingen de herstart eindeloos blijven hangen omdat een lock niet vrijgegeven is. Pas na een herstart zal de download dan lukken.

De bugs bleken uit vroeg 2024 en eerder te komen. Mogelijk dat aanpassingen voor Power Query, beduidend meer users en/of de overstap van net8 naar net9 met de overstap naar een datacenter van Franse-eigendom het probleem zichtbaar hebben gemaakt.

Preventieve Acties

Naast het oplossen van de bugs zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd om de impact bij herhaling te verkleinen:

• Invantive Bridge Online herstart automatisch indien dit probleem voor 2 of meer downloads leidt tot hangen blijven. Op dit moment komt de dienst bij een herstart weer in de lucht na circa 10 seconden.
  • Op https://status.invantive.com kleurt een dienst rood indien er downloads blijven hangen.