Power BI: "Het laden wordt geblokkeerd door fouten in andere query's"

Bij het ophalen van gegevens uit Exact Online naar Power BI (instellingen van Verbind Power BI met Exact Online) krijg ik een aantal keer de melding:

Het laden wordt geblokkeerd door fouten in andere query’s.

image

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit het beste verhelpen?

Waarschijnlijk is een van de Power BI query’s die in de schermafdruk niet zichtbaar zijn foutgegaan.

Gelieve de foutmelding daarvan te bestuderen, of nog beter: bestudeer de foutmelding in Invantive Bridge Online Monitoring of (als langer dan een paar uur eerder, maar niet langer dan 4 dagen) “Systeemberichten” op Invantive Cloud.

Mocht die melding niet duidelijk zijn, gelieve die dan onderstaand toe te voegen uit het Invantive Bridge Online-venster als een antwoord met volledige context: tekst van melding, meldingscode en tabel.

Merk op dat het gebruik van de Power BI Gateway sterk afgeraden wordt. Power BI Gateway is niet nodig voor Invantive Cloud en is slecht voor het milieu (zie Heeft Invantive Cloud Power BI Gateway nodig?).

De tabel Transacties geeft aan dat er een fout is in de Power BI query. Waarschijnlijk zijn er handmatig aanpassingen gemaakt die door Power BI niet goedgekeurd wordt.

Online zijn er aardig wat artikelen te vinden hoe dit te analyseren en oplossen is, maar die zijn voornamelijk in het Engels. Hopelijk kun je er wat mee. (A cyclic reference was encountered during evaluation. - Google Suche)

Dit is dus geen fout aan de kant van de data bron of Invantive Bridge Online. De monitoring laat dan ook geen fouten zien.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.