Problemen met inloggen na migratie naar Exact Online Digidentity

Afgelopen week heb ik mijn Exact Online omgeving moeten migreren naar Exact Digidentity. Dit betekend dat ik voortaan met mijn mailadres inlog ipv mijn gebruikersid. Dit geeft behoorlijk problemen met Invantive, namelijk:

  1. Inloggen via Invantive for Excel lukt niet meer.
  2. Punt 1 kon ik nog omzeilen door rapporten te gebruiken via de APP “Get my report”. Maar dat werkt vandaag ook niet.
  3. Inloggen in de Invantive Cloud geeft aan “data containers need repair”. Maar repareren lukt niet vanwege het feit dat ik daarna moet inloggen, wat dezelfde issues geeft als punt 1.

Hoe kan ik hiermee verder?

Een essentiele Invantive-component heeft vanochtend een storing gegeven. Vrijwel geen enkele Invantive-dienst was daardoor beschikbaar.

Als het goed is, dan zijn alle diensten weer beschikbaar, inclusief Get My Report. Een eventueel benodigde reparatie op Invantive Cloud zou ook moeten werken.

Mocht de Excel-invoegtoepassing niet meer zichtbaar zijn, volg dan de stappen op:

Exact Digidentity is bij ons niet bekend, maar mogelijk wordt “One Exact Identity” bedoeld (zie Invoering One Exact Identity: wat is het, waarom, hoe met Invantive?).

Mocht dit het geval zijn, zorg dan dat een recente Invantive Control for Excel-release gebruikt wordt. Releases ouder dan juli 2023 zullen niet goed samenwerken. Een nieuwe download is te vinden op:

Er kunnen bij specifieke gebruikers problemen zijn met het gebruik van One Exact Identity. Een overzicht van dergelijke problemen is te vinden op Topics met de tag one-exact-identity. In de praktijk vereist dit meestal ingrijpen door Exact Online Support.