Relatieclassificatie voor o.a. marktsegment wordt niet gevuld met waarde

Op dit moment (sinds gisteren) heb ik problemen met de refresh van de de Relaties in Exact Online.
De classificatie-ID’s worden niet gevuld; deze zijn echter wel in Exact Online ingevuld.


image

Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Dit is geen bekend probleem. Er is recent geen nieuwe release in productie genomen van Invantive (in de loop van vandaag gaat een nieuwe release live).

Advies is om te controleren of de data in de twee schermen met 100% zekerheid dezelfde relatie betreft door de ID van beiden te vergelijken. De ID (een GUID) moet ook in de HTML van het frame op het scherm terug te vinden zijn.

Indien de ID’s verschillen, dan zou dat het verklaren.

Indien de ID’s identiek zijn, gelieve dan een reactie toe te voegen. Op Exact Online spelen op dit moment meerdere grote storingen (zie https://status.invantive.com), maar een storing op de relatieclassificaties is niet bekend.

Als het probleem breder optreedt, dan zullen gezien het grote aantal gebruikers van relatieclassificaties waarschijnlijk meerdere gebruikers zich vandaag of morgen hier melden.

De ID’s zijn 100% hetzelfde. Ik heb dit bij meerdere klanten gecontroleerd. Bij de ene klant komen de relatieclassificaties wel door en bij de andere niet. Het gaat in alle gevallen om Classification3 en Classification4.

Dank voor aanvulling! Waarschijnlijk is dit dan inderdaad een additioneel Exact Online-probleem. We wachten af of dit breder speelt of beperkt blijft tot een klein deel van de Exact Online-gebruikers.

Advies is om morgen in de ochtend nogmaals te proberen. Als het probleem breed speelt, dan zal het waarschijnlijk snel opgepakt worden omdat er veel apps zullen klagen. Ervaring is dat zelf melden bij Exact Online Support meestal een proces is dat pas na weken of maanden tot resultaten leidt.

Ik denk toch dat het probleem nog wellicht bij jullie ligt. Ik heb vandaag een aantal x ververst; echter komt er geen nieuwe data door. We krijgen dagelijks orders binnen en de laatste order dateert van 11-09-2022. Kunnen jullie dit checken?

Wat is de waarde voor “Bridge Response Cache Max Age (sec)” in de instellingen voor de database? Deel dit getal door 3600 voor het aantal uren dat de cache geldig blijft, of 86400 voor het aantal dagen.

image

864.000 seconden

Op welke waarde kan ik deze dan het beste zetten?

Als ik het goed heb staat de waarde op dit moment op 10 dagen. Welke waarde je dit wil geven is erg afhankelijk van het beoogde gebruik.

Doorgaans zal de waarde 10 uur zijn (een ruime werkdag), zodat je elke dag nieuwe data krijgt. De waarde in seconden is dan 36.000. Doordat de gegevens de rest van de dag uit cache komt is het aanroepen razendsnel, maar krijg je geen nieuwe gegevens. Zet je waarde lager, dan krijg je wel nieuwe gegevens, maar kan het zijn dat je lang moet wachten. Ook zal je sneller uit de API-limieten lopen en op sommige platformen zelfs meer kosten maken.

Meer informatie kun je vinden op Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI

De gebruikte instellingen en of data uit cache of real-time is kun je ook terugvinden zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.