Op Invantive Cloud mag een query niet langer duren dan maximaal 180 seconden; anders wordt hij automatisch afgebroken met een 503. De SQL lukt wel, dus op zich gaat het redelijk vlot.
Advies is om bij where-clauses met een datum niet te vertrouwen op impliciete datatypeconversie. Beter is schrijven als bijvoorbeeld:
select *
from Teamleader.V2Flat.InvoiceLinesAll
where invoice_date > to_date('20201231', 'YYYYMMDD')
Dit voorkomt automatische datatypeconversie en daardoor vaak een beroerde performance.
Op Invantive Bridge Online begrijp ik dat een time-out geregistreerd wordt. Dit is nieuw gedrag; voorheen werd de download wel door bijvoorbeeld de Power BI Service afgebroken, maar dit werd niet zichtbaar gemaakt in Bridge Online Monitoring. Voor meer achtergrond zie Power BI downloads vanuit Twinfield, Exact Online en anderen vlot afbreken
In de Bridge Online Monitoring is meestal meer achtergrondinformatie zichtbaar. Daarom een aantal vragen:
- Liepen er gelijktijdig meerdere maar verschillende requests binnen hetzelfde abonnement? Elke abonnementsvorm heeft een eigen limiet qua aantal gelijktijdige verzoeken (meestal 4). Elk volgend request wordt geparkeerd tot er een slot vrij is.
- Liepen er gelijktijdig meerdere requests voor dezelfde data met hetzelfde filter? Zo ja, dan wordt elk gelijkluidend request geparkeerd totdat de eerst gestarte klaar is. Alle wachtenden retourneren dan de gegevens uit cache.
- Om hoeveel rijen gaat het? Bij views uit de
*Flat
-reeks is de normale responsetijd per 100 rijen 4 minuten. De Teamleader API’s zijn niet echt geschikt voor grote volumes inclusief details. - Is er selectief gefilterd en is dat filter ook zichtbaar in de Bridge Online Monitoring bij de SQL-query?
Verder biedt dit kapstokartikel een aantal tips: Overzicht van Power BI-technieken om prestaties en downloadtijd te verbeteren
Tenslotte het verzoek om de schermafdruk (geanonimiseerd) toe te voegen van het request in Invantive Bridge Online Monitoring.