Visma.net ERP view JournalTransactionLines leeg bij ophalen in Power BI

Het lijkt er voor mij op dat o.a. de view JournalTransactionLines niet meer werkt bij het ophalen in Power BI. Als ik de view wil bekijken via de SQL Editor in Invantive Cloud, dan krijg ik wat ik wil, maar in Power BI, zowel in de Power Query preview als eenmaal gepubliceerd, krijg ik geen data.

Dit geldt nu voor al mijn publicaties, voor zowel nieuw opgezette koppelingen als voor rapportages die al een tijdje onaangeraakt zijn.

Heeft dit weer te maken met een update van de Swagger of is er iets mis met mijn database replica’s?

Andere data krijg ik er wel doorheen, maar specifiek de views die standaard in de replica zijn gebouwd werken voor mij niet meer. Queries in de SQL command werken weer wel. Weet iemand wat er hier fout gaat? Dank alvast!

Power Query:

SQL Query geeft wel data:

Wat is de inhoud van Bridge Online Monitoring? Is hier een foutmelding te zien? Zo ja, welke?

Wanneer is een download voor het laatst van deze tabel wel succesvol geweest op dezelfde database en wanneer voor het eerst niet?

Indien deze niet zelfverklarend is, gelieve een (geanonimiseerde) schermafdruk van het request toe te voegen.

Er wordt geen foutmelding teruggegeven. Ik krijg enkel 0 rijen terug.

Vorige week kreeg ik nog data terug met de view. De eerste keer dat ik het opmerkte was op vrijdag 17 maart.

Uit nader onderzoek is gebleken dat de laatste download met rijen plaatsvond op 17 maart 2023 om 01:01:32. De daarop volgende download om 11:03 en alle volgende waren 0 rijen.

Dit lijkt een probleem te zijn door de versieovergang van release 22.0.574 naar 22.0.579.

Via een ander kanaal zal contact gezocht worden ter analyse.

Een probleem is geïdentificeerd dat het ontbreken van inhoud in views kan verklaren in release 22.0.579 zoals die draait op Invantive Bridge Online sinds vrijdagochtend. Het probleem kan zich voordoen in elke provider view op alle platformen.

Een bug fix is samengesteld en wordt momenteel voorbereid ter in productie name. Dit kan enkele uren duren.

Een antwoord wordt toegevoegd zodra de fix in productie genomen is.

Een nieuwe release is in productie genomen op Invantive Bridge Online en Invantive App Online die dit probleem zou moeten oplossen.

Gelieve de download nogmaals te proberen.

Enorm bedankt, het werkt weer!

1 like