Error 7C19CF64 on Freshdesk tickets in Tableau

We require your assistance with an error encountered while using Invantive Query Tool integration from the Marketplace.

After configuring the integration and testing it. Today our customer is experiencing the following error:

An error occurred while communicating with OData
Unable to connect to the server. Check that the server is running and that you have access privileges to the requested database.
Error Code: 7C19CF64
Can’t find entity type: Invantive.Freshdesk.Freshdesk.tickets@fdk for entity set or singleton: Freshdesk.Freshdesk.tickets@fdk

as shown below:

Do you have any information on how to resolve this error?

The Tableau connector is now available for all platforms with Tableau 2022.4:

However, use the server “app-online” instead of “bridge-online” to avoid the error message with code 7C19CF64. A URL such as:

https://bridge-online.cloud/acme-freshdesk/odata4

then becomes:

https://app-online.cloud/acme-freshdesk/odata4

We are still waiting for a fix on a Microsoft library to make Tableau connections also possible via Bridge Online without interfering with other users.

For more details on the error 7c19cf64 consult:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.