Sinds een korte tijd krijg ik weer dagelijks mails over too many requests (429) van de bridge koppeling met exact online. De foutcodes die ik van invantive krijg zijn itgenexl150
, itgenexl228
en itgeneor229
. Ze zeggen in principe allemaal hetzelfde. Ik ben niks anders gaan doen, maar dit probleem doet zich voor sinds de koppeling met exact een maand geleden onder handen is genomen. Is dit een bekend probleem?
Nee, op dit moment zijn er geen redenen bekend vanuit de Invantive-softwareproducten waarom deze vaker zouden kunnen optreden.
Wel is bekend dat er een probleem is sinds 17 oktober 2024 met itgenexl148
; hier wordt nog aan gewerkt. Zie Itgenexl148: The remote server returned an error: (401) Unauthorized. Deze foutcode heeft echter geen relatie met de genoemde foutcodes.
Voor meer informatie over de analyse van deze meldingen zie onder andere:
- Itgeneor229 / Too many requests op Get My Report bij inlezen transacties of relaties in Exact Online
- Geleidelijke verlaging van Exact Online API-limieten leidt tot "Too many requests" en itgeneor229 of itgenexl150 foutmeldingen
- Optimalisatie API calls zoals met Exact Online
- Analyseer Exact Online API gebruik met `RateLimits` of `SystemPartitions`
Dit is een terugkerend probleem en deze analyses en optimalisaties hebben wij reeds eerder uitgevoerd. Ik ben bekend met de api van exact en de hoeveelheid regels die wij ontsluiten per administratie zouden makkelijk binnen de 5000 requests per dag moeten passen. Hoe zou ik de echte oorzaak kunnen vinden?
Advies is om de bovengenoemde artikelen te raadplegen. Binnen Invantive Cloud is een uitgebreide registratie beschikbaar voor de API-calls vanaf 0:00 UTC.
In de monitor kan zie ik twee dingen waarmee ik vermoed dat het gegevenslimiet wordt bereikt:
- Too many requests (429) op basis van de limieten per minuut. De throttling lijkt niet goed te werken per minuut, waardoor onnodig veel requests worden gemaakt en het ophalen van de gegevens veel langer duurt dan nodig
- De
itgenexl148
fout waar jullie al mee bezig zijn. Zorgt voor precies dezelfde problemen als hierboven.
Ik gok dat het probleem met de access tokens de druppel was waarom we nu tegen dit probleem aanlopen, maar ik zie ook nog een hoop errors over de rate limits per minuut.
Het lukt niet om de metingen en vraag uit de tekst te distilleren.
Kunt u aangeven op basis waarvan dit vermoeden ontstaat?
De itgenexl148
kan bij ons inzicht geen limieten triggeren; enkel fouten bij het downloaden van XML-tabellen.
Een aangepaste versie is in productie genomen voor Invantive App Online en Invantive Bridge Online zodat de itgenexl148
-melding niet meer optreedt.
Gelieve nogmaals te proberen.
Kan het logischerwijs niet verklaren, maar ik ontvang de foutmeldingen nu niet meer. Bedankt!
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.