Exact online verwijderde record blijft bestaan

In Exact Online is er een boeking verwijderd uit de transactieregels. In Power BI haal ik de data op via de TransactionLinesIncremental tabel, en deze blijft het verwijderde record tonen. Ik heb de cache al gereset en opnieuw ververst.

Kunt u een analyse uitvoeren zoals beschreven in:

of

En de queries en de resultaten als antwoord toevoegen?

Wat is de server van de gebruikte URL?

En op welke server heeft u de cache reset uitgevoerd?

De regel is verdwenen na de automatische verversing van de dataflow vanochtend om 6 uur. Toch zou ik nog graag het probleem achterhalen.

Kunnen jullie uitsluiten dat er een vertraging zit tussen Invantive en Exact Online als het gaat om het updaten van verwijderde records? Want dit gaat ook via andere endpoints als het ophalen van data volgens mij.

Fijn dat het weer werkt!

De basis is real-time. De gebruikte logica achter de *Incremental-tabellen is behoorlijk complex om rekening te houden met mogelijke issues in Exact. Dit is echter ongebruikelijk (pakweg elke 2 jaar). Een vaak meer voor de hand liggende mogelijke oorzaak is:

Dus je denkt dat cache reset niet goed uitgevoerd was?

Dat is niet te bepalen op basis van de beschikbare informatie.

Met deze informatie mogelijk met meer zekerheid:

• Wat is de server van de gebruikte URL?
  • En op welke server heeft u de cache reset uitgevoerd?

Hoe achterhaal ik dat?

Afhankelijk van hoe lang geleden het is kunt u dit mogelijk nog terugvinden in de schermen van Invantive Cloud Monitoring. Hier is enkele dagen historie in terug te vinden.

De URL van een cachereset is terug te vinden door te zoeken op /app/account/cache/reset.

De URL gebruikt is terug te vinden door te zoeken op TransactionLinesIncremental.