Meerdere databases gekoppeld aan één specifiek Exact Online-account krijgen de onderstaande melding. Overige databases die gebruik maken van een ander Exact Online-account krijgen niet dezelfde foutmelding.
itgenboe074:
De opstart-SQL-statements van de database hebben een gebruikersfout veroorzaakt, lees de rest van deze fout aandachtig door.
Neem s.v.p. contact op met de ontwikkelaar van de opstart-SQL.
itgenlic556: De gebruiker heeft geen toegang tot Exact Online.
Zorg ervoor dat in ieder geval de functie ‘Base’ beschikbaar is.
De gebruiker heeft normale rechten in Exact Online, en het opstartscript bestaat uit de regurliere use all. Wat gaat hier mis?
Het echte probleem is itgenlic556. Via een apart kanaal zal contact met u gezocht worden om het probleem te kunnen analyseren.
Dit probleem treedt massaal (1000x frequenter als voorheen) op voor beperkt aantal gebruikers sinds 17 mei 01:07 (UTC).
De volgende tekst verwijst naar de Base feature van een Exact Online-abonnement. Dit betreft een entry in de “Available Features”-Exact Online API met de numerieke waarde 1:
Zorg ervoor dat in ieder geval de functie ‘Base’ beschikbaar is.
Deze waarde hoort altijd aanwezig te zijn, dan wel een van de accountancy features (62000+). Indien de Base-feature afwezig is, zal een Exact Online-koppeling niet kunnen werken. Incidenteel komt/kwam het voor dat een Exact Online-user account toch blijft bestaan en kan aanmelden, terwijl het geen werking meer heeft.
Since May 17 03:00 CET, this error “Exact Online-melding “De gebruiker heeft geen toegang tot Exact Online.”” occurs frequently and consistently on #ExactOnline across all Invantive products and versions when used in combination with Exact Online. We are investigating the cause.
There is possible a relationship with the activation of One Exact Online identity management. Lacking information, we strongly recommend against activating Exact Online identity management till further notice when used in combination with Invantive software.
Please refer for more information on OEI to (Dutch):
The reason solely a limited number of users are confronted is confirmed to be highly correlated with migration to One Exact Online. Please do not activate One Exact Online identity management when you want to use the #ExactOnline account with current versions of any Invantive product.
One Exact Identity is currently only available for selected users and will be rolled out to all users in phases. Users will receive their invitation when they are eligible to migrate to One Exact Identity.
The problem with One Exact Identity seems to have resolved itself automatically around 13:35 UTC on all versions and Invantive products, on-premises and online. However, we have seen that the introduction of OEI will cause issues on several locations. The recommendation remains to NOT activate One Exact Identity on any Exact Online account used in combination with any Invantive product acquired from Invantive or OEM-partners. Exact has today made an environment available to perform regression tests.
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.