De logging van Power BI is helaas meestal niet optimaal om de oorzaak te achterhalen. Daarom biedt Invantive Cloud een aantal mogelijkheden zoals real-time Invantive Bridge Online Monitoring, het scherm “Sessie I/O’s” en “Systeemberichten”.
Een aantal tips om de melding te voorkomen zijn te vinden in gerelateerde vragen:
- In Power BI Robaws connector: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host - 10 van wvk zoals “gebruik Power BI Premium per User” en “beperk aantal parallelle downloads”.
- Power BI Service: The timeout period elapsed prior to completion of the operation & andere foutmeldingen - 2 van forums zoals “stel time-out in hoger dan 10 minuten” en “zorg voor voldoende ruime waarde van cache op de database”.
- Verversen data Twinfield - PowerBI geeft OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host - 4 van forums zoals “kijk of er een melding in Invantive Bridge Online Monitoring staat”.
Een aantal vragen om probleem duidelijker te krijgen:
- Treedt het probleem op bij laden via PowerBI.com of Power BI Desktop?
- Gebruikt men “Power BI Premium per User”?
- Is de time-out overal voldoende hoog ingesteld?
- Is de cache op database voldoende hoog ingesteld cq. op welke waarde in seconden?
- Om hoeveel Exact Online administraties gaat het om?
- Om welke tabellen gaat het? Zie bijvoorbeeld het Invantive Cloud-scherm “Sessie I/O’s”.
- Wat is grofweg de omvang van deze tabellen in aantal rijen? Indien onbekend, dan kan die eenvoudig en snel achterhaald worden via de module “Omgevingsanalyse” op https://get-my-report.com die ook in het abonnement inbegrepen is.
- Treedt het probleem consistent op of bepaalde tijden?
- Is er een voorbeeld van een recent verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring (schermafdruk)?
- Staat er een foutcode bij dit verzoek in Bridge Online Monitoring?