Vaker verversen zonder dat licentieverbruik overschreden wordt

Ik heb een Power BI rapport die ik vijf keer per dag vernieuwd wil hebben. In Power BI online heb ik deze vijf vernieuwing ingesteld en tussen elke vernieuwing zit 3 uur. Daarom wil ik in de database instellen dat de Bridge Response Cache Max Age 10800 is. Als ik dit ga doen ga ik alleen ruim over mijn dagelijkse licentie verbruik heen. Daarom ben ik naar manieren opzoek om dit verbruik te verminderen.

• Is het mogelijk om binnen een database voor verschillende tabellen verschillende max cache ages aan te houden? Want het gaat eigenlijk maar om een aantal tabellen die ik vaker per dag vernieuwd wil hebben.

• Is het mogelijk om in te stellen dat gedurende de dag alleen nieuwe rijen uit Exact opgehaald worden en niet steeds alles? En dat er 1x per nacht een complete vernieuwing is.

Tips voor de optimalisatie - inclusief filters - zijn te vinden in:

De fair use policy en tips zijn te vinden in:

Advies is om bij vernieuwingsinterval van 3 uur geen 10800 te gebruiken, maar een half uur korter zodat fluctuaties tussen runs van enkele seconden naar voren en/of naar achteren niet leiden tot onverwacht gebruik van de caches.

Het verversingsinterval kan beter via PowerBI.com gestuurd worden.

Advies is de optimalisaties goed te bekijken. Gezien de vrij hoge limieten van een standaard abonnement is dit normaliter ruim voldoende, ook bij meerdere malen per dag verversen of meerdere administraties.

Hetgeen wat je doorstuurt geeft totaal geen antwoord op de twee vragen die ik stel.

Advies is om de genoemde artikelen te bestuderen en op basis van de mogelijkheden die daar beschreven worden de gewenste optimalisatie te realiseren.

Er zijn meerdere opties voor de twee genoemde vragen, maar die zijn technische significant complexer dan de inhoud van deze artikelen.

Ik heb de artikelen al gelezen voordat ik de vraag stelde. Ik ben gewoon benieuwd naar het antwoord op de twee vragen die ik gesteld heb, daarom stelde ik ze… Als het technisch te complex is, is dat ook een antwoord.

• Is het mogelijk om binnen een database voor verschillende tabellen verschillende max cache ages aan te houden? Want het gaat eigenlijk maar om een aantal tabellen die ik vaker per dag vernieuwd wil hebben.

Advies is om dit te sturen vanuit PowerBI.com en de laagste levensduur minus iets om tijdsverschillen te compenseren in te stellen op de database. Alternatieven werken via SQL hints.

• Is het mogelijk om in te stellen dat gedurende de dag alleen nieuwe rijen uit Exact opgehaald worden en niet steeds alles? En dat er 1x per nacht een complete vernieuwing is.

Advies is om dit te sturen vanuit PowerBI.com met een filter en in de stroom de data dan samen te voegen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.