Financial ReceivablesList@eol niet up-to-date

Via de Power Query-editor in Excel heb ik een gestandaardiseerd debiteurenrapport gemaakt door onder andere het gebruik van de tabel Financial ReceivablesList@eol.

Het lijkt echter alsof de tabel niet up-to-date is aangezien voordat ik überhaupt gegevens transformeer ik openstaande posten tegenkom die een week geleden al zijn afgeletterd.

Ik begrijp dat Invantive de gegevens opslaat in een cache en het daarom geen nut heeft de gegevens meerdere keren per dag te verversen en de gegevens een dag achter lopen.

Hoeveel vertraging zit er precies op de gegevens van Exact Online naar de tabel?

Alle downloads via Invantive Bridge Online zijn real-time: pas als de vraag ontvangen wordt, wordt het resultaat bepaald. Echter, bijvoorbeeld Power BI heeft er handje van om heel vaak dezelfde dataset te downloaden gedurende het ontwikkelen van rapporten. Om overmatige belasting tegen te gaan is daarom een cachelevensduur instelbaar op een Invantive SQL database in Invantive Cloud.

De minimale waarde hiervan hangt af van het gekozen abonnement, maar is meestal 1 uur. De maximale waarde is vrijwel onbeperkt.

Het cachemechanisme staat beschreven in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI en geldt niet alleen voor Exact Online, maar ook voor andere platformen. De verlaging naar de meestvoorkomende 1 uur staat beschreven in Verlaging cache geldigheid voor meer actuele cijfers na importeren in Power BI. Het grote plaatje is terug te vinden in Invantive Cloud Structure.

De waarde van de caches is te vinden bij de velden op de Invantive Cloud database:

  • HTTP Disk Cache Maximum Age (sec), en
  • Bridge Response Cache Max Age (sec).

Advies is om de waardes hiervan te controleren.

De gebruikte levensduur is bij elk verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring terug te zien door naar de details door te klikken van een verzoek. Zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Notities/opmerkingen openstaande posten Exact Online