Itgenlic840 foutmelding ophalen data uit Exact Online Premium

Ik krijg een foutmelding als ik data wil ophalen vernieuwen etc. Sinds vandaag geeft Power BI deze foutmelding:

image

DataSource.Error:
OData:
Aanvraag mislukt:
De externe server heeft een fout geretourneerd: (500)
Interne serverfout.
Het abonnement ‘SUBCMEA02’ van ‘…’ geeft geen toegang tot Exact Online Premium-abonnementen zoals ‘…’.
Gebruik een ander abonnement of een ander contract dan ‘L…’
itgenlic840

De foutmelding hangt samen met de formele introductie van Exact Online Premium in combinatie met Invantive. Meer informatie over itgenlic840 is te lezen in:

Er zal telefonisch contact gezocht worden om een tijdelijke oplossing te realiseren.

Daarnaast het algemene advies om niet de Sync*-tabellen te gebruiken, maar de *Incremental. Een Sync* vraagt 1 API-call van tenminste 2.000 ms per 1.000 rijen. Een *Incremental heeft bij eerste gebruik dezelfde snelheid, maar wordt daarna tot pakweg 10x sneller voor dezelfde opvraging en gebruikt maar (meestal) 2 API-calls, onafhankelijk van het aantal rijen.

Zie:

Bedankt voor de snelle reactie en tip over de Incremental versies!

Is er een incremental versie van de voorraadcorrectieregels en goederenontvangstregels? En hoe kan het dat onze ‘WarehouseTransferLines’ tabel leeg is?

Een overzicht van de incrementele tabellen is te vinden op https://documentation.invantive.com. In recente releases kunnen nieuwe tabellen zitten; raadpleeg hiervoor SystemTables@DataDictionary.

Andere handige startpunten zijn:

Het ontbreken van data in WarehouseTransferLines is geen bekend probleem. Advies is om de setup na te lopen en indien nodig een consultant te betrekken. Mocht geconstateerd worden dat een bug speelt, gelieve dan een apart topic hiervoor aan te maken.

Wij krijgen dezelfde foutmelding. Blijft de koppeling met Exact Online Premium wel ondersteund worden?

Ja, Exact Online Premium blijft ondersteund worden, maar niet binnen alle abonnementsvormen. Zie:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.